• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

شهر جدید شهریار تنها شهر خصوصی کشور است

  • کد خبر : 145354
  • 20 خرداد 1403 - 18:00
شهر جدید شهریار تنها شهر خصوصی کشور است
یازاکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: شهر جدید شهریار تنها و اولین شهر خصوصی کشور است که مجوز آن توسط ما انجام صادر شده است و در صورت اجرا در قالب زمین مسکونی واگذار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، سیداحمد موسوی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی امروز در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در سه حوزه راه و حمل و نقل، شهرسازی و مسکن فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در احداث راه دو موضوع احداث راه اصلی و ملی و پروژه بزرگراهی متختص خود استان است، گفت: در حوزه شهرسازی مسوول اعمال حاکمیت هستیم که مطالعات این پروژه‌ها در حیطه وظایف ماست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی متولی ایجاد تحرک تسهیل در عرضه مسکن در بازار مسکن است؛ این یعنی ما متولی احداث مسکن نیستیم بلکه متولی تسهیل در این خصوص هستیم.

وی بیان داشت: قطعه ۶ اتوبان ارومیه به تبریز یکی از پروژه‌های ملی است که مجری آن شرکت ساخت در تهران انجام می‌دهد؛ این قطعه از تقاطع اتوبان سهند تا اتوبان پیامبر اعظم در حال احداث است و در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد که البته تغییراتی در زمان پایان دولت سیزدهم انجام گرفت.

موسوی گفت:۷۳ هزار واحد از پروژه نهضت مسکن تعیین تکلیف شده است ولی دلیل اصلی عقب‌ ماندن ما تامین زمین است.

وی اضافه کرد: ایجاد زمین، الحاق به شهری و تبدیل این زمین‌ها به حالت دولتی و ایجاد و آمادگی لازم برای این زمین‌ها جهت ساخت از کارهای اساسی است به طوریکه ۷۴۴ هکتار از اراضی خود را در اختیار نهضت ملی مسکن قرار داده‌ایم.

اتوبان سهند استاندارد جاده‌ای دارد!

موسوی افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است که به فراخور تامین این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی ابراز کرد: اتوبان سهند به لحاظ استاندارد جاده‌ای مشکلی ندارد و عین اتوبان‌های پرتردد صرفا در تقاطع‌ها روشنایی دارد. البته روشنایی جزو تعهدات سرمایه‌گذار هم نبود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: موضوع ایجاد مه در تقاطع‌ها نیز با تامین اعتبار توسط شرکت شهر جدید سهند رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: مسکن مطبوعات یک مسکن تعاونی و مهر است؛ تکمیل مساکن نیمه تمام جزو اولویت دولت سیزدهم بود که ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مساکن اختصاص داده شده است که تاکنون ۱۵۵ میلیارد تومان خرید برای تکمیل این مساکن هزینه شده است.

موسوی گفت: تا مادامی که مشکل حقوقی تعاونی مطبوعات حل نشود ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی ابراز کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان متولی احداث هیچ بیمارستان در استان نیست و در حال حاضر دو بیمارستان در مراغه و بناب توسط شرکت ساختمان‌های دولتی در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: شهر جدید شهریار تنها و اولین شهر خصوصی کشور است که مجوز آن توسط ما انجام صادر شده است و در صورت اجرا در قالب زمین مسکونی واگذار خواهد و در حال حاضر نیز صرفا در حال احداث می‌باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});