• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب هریس آغاز شد

  • کد خبر : 15694
  • 31 اردیبهشت 1400 - 14:00
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب هریس آغاز شد
یاز اکو - عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هریس با حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد و به گفته مسئولان این طرح تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح اظهار کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هریس از آرزوهای دیرینه اهالی شهر بوده و در گام نخست ۱۴ میلیارد تومان از اعتبار آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از مردم شهر هریس از شبکه فاضلاب برخوردار هستند، افزود: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲ هزار و ۹۰ مترمکعب بر دقیقه در حال احداث بوده و جمعیت برخوردار از این طرح ۱۰ هزار و ۵۱۵ نفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و لزوم تامین آب شرب پایدار شهرها و روستاهای تابعه، مجوز احداث سد «هرزه‌ورز» هریس اخذ شده و سعی داریم بعد از مطالعه در کمترین زمان ممکن نسبت به شروع عملیات احداث این سد که از مهم‌ترین پروژه های آبی منطقه برای تامین و پایداری آب شرب بهداشتی بیش از ۱۲ روستاست، اقدام شود. 

محرم‌زاده خاطر نشان کرد: در مورد سد «نهرعلی» هم ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه و توسعه آن تخصیص یافته و مراحل توسعه این سد در حال مطالعه بوده که بزودی شاهد توسعه این سد در راستای کمک به تامین آب کشاورزی و زراعت کشاورزان منطقه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});