• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 28 October - 2024
0

کسب رتبه دوم کمترین تورم کشوری در مهرماه توسط زنجان

  • کد خبر : 159581
  • 07 آبان 1403 - 12:30
کسب رتبه دوم کمترین تورم کشوری در مهرماه توسط زنجان
یازاکو - استاندار زنجان گفت: در شهریور سال ۱۴۰۰ تورم استان در جدول مقایسه کشوری در رتبه بیست و هشتم از لحاظ بالا بودن تورم قرار داشت این مسئله به‌ حدی در استان پررنگ بود که در جلسات شورای تامین نیز مطرح می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محسن افشارچی اظهار کرد: در راستای شناسایی و لزوم رصد تورم با محوریت کنترل آن، کمیته‌ای ابتکاری با عنوان کمیته رصد بازار در استان شکل گرفت که به طور هفتگی به رصد وضعیت قیمتی اقلام تاثیرگذار در تورم می‌پرداخت.

وی تصریح کرد: در این کمیته با رصد گروه‌های کالایی و خدمات موثر در تورم ماه‌های قبل، اقدامات کنترلی و نظارتی مضاعف در دستور کار قرار گرفته و زمینه تعدیل افزایش قیمت‌ها فراهم می‌شد. از اهم موارد انجام شده می‌توان به تأکید بر کنترل مردم پایه و همراه‌سازی مردم استان در نظارت بر قیمت‌ها با تقویت تلفن گویای ۱۲۴ و راه‌اندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۰۱۲۴ و راه‌اندازی سامانه سرند اشاره کرد.

افشارچی ادامه داد: برای کنترل تورم، تلاش در ایجاد بازارچه‌های موازی و کمک به تنظیم قیمت وتأ‌مین اقلام ضروری با عرضه مستقیم کالا و حذف واسطه‌ها، راه‌اندازی سامانه ستکا و کنترل بازار مرغ در استان به منظور تثبیت قیمت در تمام نقاط استان و تحقق عدم کمبود عرضه مرغ در بازار استان انجام شد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش‌های استان در این سه سال کاهش چشمگیر تورم استان و جای‌ گرفتن استان در رتبه دوم کمترین تورم کشوری در مهرماه امسال است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=159581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});