• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

سیمون اورالوف: مگر ایروان تاکنون قره باغ را به رسمیت شناخته است؟!

  • کد خبر : 16016
  • 02 خرداد 1400 - 15:30
سیمون اورالوف: مگر ایروان تاکنون قره باغ را به رسمیت شناخته است؟!
یاز اکو- سیمون اورالوف کارشناس سیاسی روسی و سردبیر پروژه تحلیلی SONAR-2050 در مورد وضعیت مرزهای ارمنستان و آذربایجان اظهار نظر کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال کالیبر، وی درباره موج جدید اعتراضات در ارمنستان در رابطه با انصراف قاطعانه از ادعاهای ارضی بر قره باغ اظهار نظر کرد.
وی گفت: آیا ارمنستان تاکنون قره باغ را به رسمیت شناخته است؟ برای رها کردن چیزی ابتدا باید مالک آن شوید یا آن را به رسمیت بشناسی. قره باغ نه در دولت فعلی و نه در گذشته توسط ایروان به رسمیت شناخته نشده است. بنابراین، تکرار می کنم، چگونه می توانید چیزی را که به رسمیت نشناخته اید کنار بگذارید؟ این کارشناس سیاسی همچنین در مورد نظرات سیاستمداران مخالف درباره احتمال کنار گذاشته شدن ارمنستان از همه توافق های سه جانبه اظهار داشت: حتی اگر اپوزیسیون در انتخابات ارمنستان پیروز شود، نخست وزیر شخص خاصی خواهد بود. اگر این فرد بخواهد از طریق جنجال رای جمع کند می تواند برای به دست آوردن امتیازات سیاسی، هر بیانیه ای ارائه دهد. اما روسیه ضامن ثبات در منطقه است و ایروان تنها می تواند به مسکو اعتماد کند. لابی ارمنی در ایالات متحده، فرانسه و سایر کشورها نتوانست کاری انجام دهد. بنابراین، طرف ارمنی مجبور است به مسکو گوش کند. از طرف دیگر روسیه موضع روشنی در مورد حل و فصل منازعات اتخاذ کرده است و ایروان مستقیما با مسکو درگیر نخواهد شد

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});