• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
دادستان آذربایجان شرقی:

آزادی ۳۴۲ زندانی جرایم غیر عمد با کمک ۸۵ میلیاری مردم در سال گذشته

  • کد خبر : 16435
  • 05 خرداد 1400 - 13:30
آزادی ۳۴۲ زندانی جرایم غیر عمد با کمک ۸۵ میلیاری مردم در سال گذشته
یاز اکو - طی سال گذشته 342 زندانی با جمع آوری 85 میلیارد ریال و باتسهیلات بانکی 40 میلیارد ریالی، آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرنگار ایلنا از کلیبر، بابک محبوب علیلو در جشن گلریزان شهرستان کلیبر با اشاره به اقدامات انجام شده درباره طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان بر اساس سیاست‌های تحولی قوه قضاییه، اظهار کرد: با توجه به این موضوع اولویت اصلی دستگاه قضایی فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی که بزهکار محسوب نمی‌شوند، برای بازگشت به کانون خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اصلی حبس زندانیان، اصلاح، بازسازگاری اجتماعی مجرمین و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه آنها به جامعه است.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی با بیان این‌که در ارتباط با آزادسازی زندانیان غیر عمد  ومحکومین مالی در سنوات  گذشته توسط دستگاه قضایی استان و ستاد دیه اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۸تعداد ۴۲۲ زندانی با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در سال گذشته نیز ۳۴۲ زندانی با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و باتسهیلات بانکی چهار میلیارد تومانی آزاد شدند که این تعداد آزاد سازی در بین استان‌ها رتبه متمایزی را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان با کمک خیرین و اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان برای تامین بسته معیشتی ولباس ومایحتاج خانواده های زندانی استان اختصاص داده شد.

 علیلو اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط ستاد دیه آذربایجان شرقی ۳۵۰ زندانی نیازمند در استان وجود دارد که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی دارند و اگر مبلغ ۱۲ میلیارد تومان جمع آوری شود، امکان آزادی این زندانیان فراهم می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});