• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
15

پارک محله ای حیدربابا افتتاح شد

  • کد خبر : 17085
  • 10 خرداد 1400 - 21:03
پارک محله ای حیدربابا افتتاح شد
یاز اکو- پارک محله ای حیدر بابا واقع در خیابان چای کنار(فارابی) در مساحتی بالع بر ۹ هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر توسط شهرداری منطقه یک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۱ در مراسم افتتاح پارک محله ای حیدربابا با بیان اینکه  شهر یک سیستم زنده است، گفت: توسعه شهر یک ضرورت است و این امر در گرو توسعه محلات است.

وی توسعه پارک ها و باغات را  یکی از شاخص ها توسعه یافتگی محلات عنوان و از جمله سیاست های شهرداری تبریز  دانست.

پورخردمند با تاکید بر نقش اجتماعی پارک ها در محلات گفت: سیاست توسعه پارک ها در محلات به خوبی پیاده شده است و این پارک هشتمین پارک در شهرداری منطقه یک است.

وی گفت: در طول یکسال گذشته ۹۰‌هزار متر مربع  فضای سبز توسعه یافته و ۹۰ هزار متر مربع در دست توسعه داریم.

پورخردمند توسعه پارک پردیس، پارک کلانتری، پارک باغشمال، افتتاح پارک مدافعان حرم و توسعه باغات را از جمله پروژه های انجام شده در این منطقه عنوان کرد.

شهردار منطقه یک بیان کزد: دومین پروژه ای که امروز به بهره برداری می رسد، تملک و مسیرگشایی خیابان ۱۶ متری ملا زینال است که با پیگیری شهردار موفق شدیم در ۸ ماه این پروژه را تمام کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر قسمت های منطقه ۱ در بافت فرسوده و حاشیه متمرکز است، از اجرای چندین پروژه مسیر گشایی، ساماندهی چای ها و پل های هوایی و نرده گذاری مسیر پاسداران و یوسف آباد خبر داد.

شهردار تبریز؛

پول باید در جای خود خرج شود

شهردار تبریز در این مراسم وظیفه شهرداری را کاهش دردی از دردهای مردم عنوان کرد و افزود: پول باید در جای خود خرج شود تا رضایت مردم جلب شود.

ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی مردم این روزها اصلا مناسب نیست ادامه داد: وضعیت اقتصادی نامناسب و گرانی برای شهرداری هم است و هزینه های مجموعه شدیدا افزایش یافته است اما این امر باعث نشده که شهر را بفروشیم و نیازهای واقعی مردم را نادیده بگیریم.

وی اضافه کرد: علیرغم تمام مشکلات مالی شورای پنجم از توسعه فضای سبز باز نمانده است و افتخارش این است که حتی یک متر تغییر کاربری در فضای سبز نداشته ایم. 

شهین باهر گفت؛ ما طی این چهار سال سعی کرده ایم خدمات را به محلات ببریم، فضای ورزشی و رفاهی ایجاد کنیم تا مردم با ۵ دقیقه پیاده روی از آپارتمان های تنگ که جایی برای نفس کشیدن ندارد، به فضای سبز برسند.

وی تصریح کرد: در طول چهار سال این ۴۵ مین پارک تبریز است که افتتاح می شود و پایان دوره این تعداد را  به ۶۰ می رسانیم.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به بهره برداری از پروژه ورودی ملا زینال گفت: با افتتاح این پروژه  رفت و آمد  ۸۰ هزار نفر از ورودی آن تسهیل می شود.

مردم تبریز با قدمت ۹ هزار ساله لایق بهترین ها هستند

رئیس شورای شهر تبریز در این مراسم با اشاره به استقبال مردم از افتتاح پارک حیدر بابا گفت: هدف اصلی شورا و شهرداری جلب رضایت و افزایش مشارکت مردم است و استقبال مردم از این پارک نشانگر تحقق این مهم است.

شهرام دبیری گفت: براساس سیاست های این دوره شورای شهر و شهرداری مقرر است،  شهروندان با فاصله ۵۰۰ متر از منازل خود به امکانات ورزشی، پارکهای محله ای و مراکز بهداشتی دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در طول این مدت نزدیک ۴۵ پارک محله ای افتتاح شده و تا پایان این دوره به ۶۰ پارک برسانیم  مردم به جای رفتن به سایر مراکز تفریحی در محلات خود از این امکانات برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: ما تا چند وقت قبل تصور می کردیم تبریز بالای چهار هزار سال قدمت دارد اما کاوش های اخیر نشان داده‌ است قدمت تبریز حدود ۹ هزار سال است، ما در  تبریز تاریخ و فرهنگ بزرگی داریم و مردم تبریز لایق بهترین ها هستند.

دبیری ضمن قدردانی از زحمات شهرداری منطقه یک در اجرای پروژه های عمرانی، مسیر گشایی و توسعه پارک های محله ای ابراز امیدواری کرد: در پایان این‌ دوره از شورای شهر بتوانیم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});