• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان شرقی خبرداد؛

آغاز واکسیناسیون گروه ۶۵سال به محض دریافت واکسن در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 17531
  • 14 خرداد 1400 - 14:00
آغاز واکسیناسیون گروه ۶۵سال به محض دریافت واکسن در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان شرقی گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به محض دریافت واکسن از اوایل هفته آینده در آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، سیمین خیاط زاده اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی واکسن دریافت کرده‌اند، ولی اکنون سرعت تزریق دوز اول واکسن در آذربایجان شرقی بسیار تقلیل یافته است و بیشتر دوز دوم در حال اقدام است.

وی افزود: حدود ۸۵ درصد افراد بالای ۸۰ و ۷۵ سال آذربایجان شرقی و حدود ۷۸ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان واکسینه شدند.

خیاط زاده با اشاره به اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی در یک هفته گذشته از یکهزار نفر کاهش یافته است، گفت: تعداد بستری‌ها و فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا در آذربایجان شرقی با سرعت کند ولی مستمر در حال کاهش است، اما این کاهش بسیار شکننده بوده و در صورت عدم رعایت مردم امکان صعودی شدن مجدد آن وجود دارد.

وی متوسط تعداد فوتی‌های کرونایی در آذربایجان شرقی را ۱۰ تا ۱۳ نفر در روز اعلام کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات چند روزه، مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی توجه ویژه ای داشته باشند؛ البته خوشبختانه تدابیر لازم برای ممانعت از مسافرت‌های شهری و بین شهری توسط مسؤولان اندیشیده شده است.

مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مردم از برگزاری میهمانی حتی در باغ پرهیز کنند، چون شیوع بیماری را شدت می بخشد و موجب تغییر رنگ بندی شهرها خواهد شد.

خیاط زاده ادامه داد: اکنون ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی نارنجی بوده و ۹ شهرستان زرد است، ضمن اینکه شهرستان قرمز و آبی در این استان نداریم.

وی در خصوص تفاوت اماری فوت بیماران کرونایی در آرامستان ها با علوم پزشکی، گفت: آمار دانشگاه علوم پزشکی بر اساس فوت قطعی بر اثر کرونا بوده، اما برای اجساد فوتی شامل مشکوک به کرونا، محتمل تا قطعی، همه را کرونا می‌نویسیم و آرامستان ها بر آن اساس تدفین را انجام می‌دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});