• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی:

مردم مرغ کم‌وزن، مصرف کنند

  • کد خبر : 18171
  • 20 خرداد 1400 - 13:30
مردم مرغ کم‌وزن، مصرف کنند
یاز اکو - مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مردم در خرید مرغ از مرغ‌های سایز خریداری کنند، گفت: مرغ سایز، مرغ هایی هستند که وزن کم‌تر از دو کیلوگرم داشته باشند، برای تولید مرغ های با سایز درشت طول دوره پرورشی مرغ طولانی شده و میزان آنتی بیوتیک مصرفی نیز افزایش می‌یابد.

 به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا ، امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که به اشتباه در فرهنگ مصرف مردم کشور، معمولا مرغ‌های درشت ارجحیت دارند، افزود: مرغ‌هایی با دامنه وزنی حدود یک و شش گرم تا دو کیلوگرم در بهترین شرایط سلامت هستند.

وی افزود: مرغ‌هایی که طولانی تر از این مدت پرورش یافته و درشت‌تر می‌شوند احتمال وجود مقادیر آنتی بیوتیک در گوشت آن‌ها زیاد است.

مدیر کل دامپزشکی استان اظهار کرد: مصرف مرغ سایز در مقایسه با مرغ‌هایی با وزن بیشتر به دلیل مقدار چربی کم‌تر و کاهش سن کشتار موجب تردی و افزایش کیفیت گوشت ران و سینه می شوند، همچنین با توجه به اینکه آنتی بیوتیک ها بیشتر در بافت چربی ذخیره می شوند و کاهش سن کشتار موجب کاهش حجم چربی ذخیره شده در بافت ها شده و این امر می تواند در ماندگاری کمتر آنتی بیوتیک ها موثر باشد. 


وی تاکید کرد: مرغ‌های کم وزن دارای چربی کم‌تر و در نتیجه مقدار آنتی بیوتیک کم‌تری هستند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، وی افزود: چربی موجود در مرغ درشت موجب افزایش دریافت چربی و در نتیجه اضافه وزن، چاقی، اختلال چربی خون و غیره می شود و در کل می توان گفت کاهش چربی درونی لاشه و قسمت‌های دور ریز مرغ، طعم لذیذ و خوشپخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و در نهایت صرفه اقتصادی بیشتر از جمله مزایای این طرح برای خانواده ها است؛ لذا توصیه می شود که در هنگام خرید مرغ از مرغ های کوچک با وزن کمتر از دو کیلوگرم یا به اصطلاح مرغ سایز استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});