• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

چرا برخی جایگاه‌ها بنزین ندارند؟

  • کد خبر : 20536
  • 08 تیر 1400 - 10:15
چرا برخی جایگاه‌ها بنزین ندارند؟
یاز اکو - برخی از جایگاه‌های سوخت کشور با مشکل نبودن بنزین مواجه بودند و بسیاری از مردم موفق به سوخت‌گیری نشدند. همایون صالحی، رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت می‌‌گوید: این قضیه به دلیل کمبود بنزین نیست و مساله اصلی در پخش آن است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت نیوز، امروز، امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های کشور نبود. همایون صالحی، رییس کانون جایگاه‌داران سوخت در این باره می‌گوید: ناوگان حمل و نقل با مشکل رو‌به‌رو شده است و با توجه به کمبود درآمد رانندگان و جایگاه‌داران، پیش‌بینی می‌شود این مشکل گسترده‌تر هم شود.

صالحی توضیح می‌دهد: کرایه نفت‌کش‌ها به نسبت کرایه حمل تریلی‌ها و کامیون‌ها، بسیار پایین است. این صنف مدت‌هاست مطالبه خود را مطرح می‌کنند اما کسی به آنان توجه نمی‌کند و تنها ۵۰ درصد به حقوق آنان اضافه شده و نفت‌کش‌ها در حال حاضر بیشتر ترجیح می‌دهند ماشین‌های خود را به کانتینر یا هر وسیله کاربری دیگر که برای‌شان به صرفه است، تبدیل کنند.

او درباره مشکلات جایگاه‌داران اذعان می‌کند: حق‌الزحمه‌ای که به جایگاه‌داران داده می‌شود، بسیار پایین است و بانک مرکزی تورم را بیش از ۴۲ درصد گزارش کرده؛ با این حال، تنها ۲۵ درصد به حقوق این افراد اضافه شده و با این وضعیت قطعا تعطیلی ناخواسته پیش می‌آید.

رییس کانون جایگاه‌داران سوخت ادعا می‌کند که این مشکل سراسری است و اضافه می‌کند: ناوگان حمل‌و‌نقل اغلب استان‌ها بسیار کم شده و آن‌ها برای سوخت‌رسانی دچار مشکل شده‌اند. همه تلاش مسولان این است که بنزین تهران را تامین کنند اما در سطح کشور ناوگان حمل و نقل دچار مشکل است. این به علت کمبود سوخت نیست و تاثیرات اعتصاب کارکنان نفتی هم هنوز خود را نشان نداده است.

همایون صالحی تصریح می‌کند: رانندگان به دلیل به صرفه نبودن کارشان، در حال تغییر کاربری کامیون‌های خود هستند. چون نفت‌کش تا بندرعباس می‌رود و راننده حقوق مناسبی هم دریافت نمی‌کند. این راننده‌ها چون به مطالبات خود نمی‌رسند دیگر با شرکت پالایش و پخش توزیع نفت همکاری نمی‌کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20536

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});