• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد؛

افزایش ۴ الی ۶ درجه‌ای دمای هوای آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 21032
  • 12 تیر 1400 - 14:00
افزایش ۴ الی ۶ درجه‌ای دمای هوای آذربایجان شرقی
یاز اکو - رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش چهار الی شش درجه‌ای دمای هوای استان طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمد امیدفر، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی استان نشان می‌دهد، جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما طی هفته جاری در استان حاکم است که این افزایش دما در روز یکشنبه محسوس خواهد بود.

وی افزود: با توجه به افزایش دمای استان، در برخی ساعات مخصوصا طی ساعات بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی و احتمالا در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، رگبارهای پراکنده باران و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

وی متذکر شد: با توجه به گرمی هوای استان طی هفته جاری، توصیه می‌شود تا هم استانی‌های عزیز در مصرف حامل‌های انرژی مخصوصا آب و برق صرفه جویی داشته باشند.

امیدفر در ادامه در خصوص آخرین وضعیت دمایی استان نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای تبریز در گرمترین زمان ۳۴ درجه بالای صفر و در خنک ترین زمان ۱۸ درجه بالای صفر بوده است. دمای فعلی این شهر نیز ۲۶ درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

وی افزود: هم‌چنین طی ۲۴ ساعت گذشته، جلفا و میانه با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای استان و ورزقان با دمای هشت درجه بالای صفر خنک ترین شهر استان گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21032

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});