• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

ما با ارامنه در خانکندی ارتباط مستقیمی داریم؛ هویت ایشان فعلا مخفی می ماند

  • کد خبر : 21679
  • 19 تیر 1400 - 8:37
ما با ارامنه در خانکندی ارتباط مستقیمی داریم؛ هویت ایشان فعلا مخفی می ماند
یاز اکو- در روزهای اخیر تماس هایی از ارامنه خانکندی که حوزه انتخابیه ام است افزایش یافته است. دفتر من پیام ها و نامه های زیادی از همشهریان من در خانکندی دریافت می کند. ما بارها گفته ایم كه ارامنه ساكن قره باغ به ویژه رای دهندگان ما در خانكندی شهروندان آذربایجانی ارمنی تبار هستند. ما اخیراً شماره واتس آپ مان را فعال کرده ایم و تعداد زیادی از رای دهندگان ارمنی در خانکندی مسائل شان را بصورت مستقیم مطرح می کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال پارالل این مطالب را تورال گنجعلی اف نماینده مجلس جمهوری آذربایجان که وکالت اهالی خانکندی را عهده دار است بیان نمود.

تورال گنجعلی اف افزود مراجعه ارامنه مقیم خانکندی به ایشان در خصوص طرح موضوعات مختلف است. به گفته وی گروهی از ارامنه عمدتا در مورد چگونگی زندگی در خانکندی در آینده و نحوه دریافت گذرنامه آذربایجانی سئوالات شان را مطرح می کنند. برخی از سئوالات مربوط به حقوق مالکیت آنها و نحوه اقامت آنها در مکان فعلی شان است. ما هم مطابق با قوانین آذربایجان به سئوالات ایشان پاسخ می دهیم. می توان گفت که اخیراً تعداد درخواست های ساکنین خانکندی از ما بیشتر شده است. در واقع این درخواست ها نشان دهنده این است که ارامنه خانکندی واقعیت در حال ظهور را درک می کنند، آنها می دانند که در حاکمیت آذربایجان زندگی خواهند کرد و برای همین خاطر در مورد روابط حقوقی، ملکی و اجتماعی این روند سوالاتی را مطرح کرده اند.

پاسخگوی نگرانیهای همه شهروندان آذربایجانی هستم

این نماینده مجلس تأکید کرد که روز گذشته الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان فرمان تاریخی در مورد ایجاد منطقه اقتصادی قره باغ و شمول شهر خانکندی در این منطقه صادر کرد، من معتقدم که همه شهروندان آذربایجانی در سرزمین های تحت حاکمیت آذربایجان در صلح و رفاه زندگی خواهند کرد. من به عنوان نماینده اهالی خانکندی در مجلس جمهوری آذربایجان، سئوال ها و نگرانی های شهروندان آذربایجانی را می فهمم و به هر یک از آنها پاسخ می دهم.

نماینده مجلس آذربایجان در مورد اینکه آیا او از طریق اسکایپ، زوم و سایر منابع مدرن اینترنتی با ارامنه در خانکندی ارتباط مستقیم برقرار کرده است گفت: البته ما تماس مستقیم داریم. با این حال اهالی حوزه انتخابیه ام در خانکندی صلاح دیده اند فعلا گمنام بمانند. زیرا اگر اسامی افرادی را که در مورد آنها صحبت می کنیم فاش کنیم، می تواند برای امنیت آنها مشکل ایجاد شود.

نماینده مجلس با یادآوری اینکه وی در خانکندی متولد شده است افزود که وی پس از شروع جنگ دیگر در آنجا نبوه است. ما همچنین در مورد خانکندی مطالب تازه ای را به اشتراک می گذاریم. شایسته است با این اخبار بطور معمول رفتار شود. ما به تمام روستاها و شهرهای خود از جمله خانکندی باز خواهیم گشت. همه اینها در واقع در بیانیه سه جانبه ۱۰ نوامبر پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});