• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

سازمان خیریه بین‌المللی آکسفام: قحطی بیش از کرونا قربانی می‌گیرد

  • کد خبر : 21727
  • 19 تیر 1400 - 11:00
سازمان خیریه بین‌المللی آکسفام: قحطی بیش از کرونا قربانی می‌گیرد
یاز اکو - سازمان بین‌المللی امداد رسانی آکسفام در گزارشی اعلام کرد که قحطی بیش از کرونا، انسان‌ها را می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش آکسفام آمده است که درحالی که در هر دقیقه در جهان، هفت نفر در نتیجه ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند، این میزان در خصوص قحطی، ۱۱ نفر در هر دقیقه است.

این گزارش می‌افزاید که به صورت کلی ۱۵۵ میلیون نفر در جهان زندگی میکنند که دچار ناامنی غذایی هستند که این میزان امسال ۲۰ میلیون نفر از سال گذشته بیشتر است.

براساس این گزارش، از هر سه نفر، دو نفر از این افراد به دلیل این که کشورشان در حالت جنگ قرار دارد، از قحطی رنج می‌برند.

آکسفام اعلام کرد: جنگ و خشونت موجب آوارگی در داخل یک کشور در طول تاریخ شده است، به طوری که تا پایان سال ۲۰۲۰ این مسأله ۴۸ میلیون نفر را مجبور کرده تا خانه و کاشانه خود را رها کنند.

سازمان خیریه آکسفام در گزارش خود از دولت‌ها خواسته که به جای تداوم جنگ و درگیری که موجب تشدید وضعیت فاجعه بار قحطی شده است، جنگ‌ها را متوقف و دریافت کمک‌های امدادی به نیازمندان را تضمین کنند تا از مرگ غیرضروری جلوگیری شود.

آکسفام همچنین از دولتهای اهدا کننده خواسته است که درخواست کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای کمک به نجات افراد را تأمین مالی کنند.

مجازات آنها که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگ استفاده می‌کنند

این مؤسسه خیریه بین‌المللی در پایان نیز از شورای امنیت خواست کسانی را مجازات کند که از گرسنگی به عنوان سلاح جنگ استفاده می‌کنند.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد نیز پنجشنبه شب اعلام کرد که ناامنی غذایی امسال، ۴۰ درصد جهش یافته است.

برنامه جهانی غذا که سال گذشته برنده جایزه صلح نوبل شد، همچنین اعلام کرد که حدود ۶۹۰ میلیون نفر؛ یعنی حدود ۹ درصد از جمعیت جهان، هر شب گرسنه سر بر بالین میذارند و میخوابند.

آکسفام (Oxfam) چهارمین سازمان بزرگ خیریه است که سال ۱۹۴۲ با هدف کاهش فقر در جهان تأسیس شد و در سال ۱۹۴۸ نخستین فروشگاه‌های خود را افتتاح کرد.

این موسسه سالانه مقادیر زیادی لباس‌های نو و مستعمل برای فروش به اهداف خیریه از مردم دریافت می‌کند و غذا و آب آشامیدنی سالم در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد و در زمینهٔ آموزش‌ و پرورش و ساخت مدارس نیز فعال است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});