• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰؛

افزایش صادرات محصولات خشکبار

  • کد خبر : 22279
  • 22 تیر 1400 - 20:00
افزایش صادرات محصولات خشکبار
یاز اکو - مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اتاق بازرگانی تبریز، مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

محمود بازاری با بیان این خبر اظهار داشت: صادرات این گروه طی سه ماهه نخست سال جاری با ارزشی معادل ۳۱۹ میلیون دلار و به وزن ۱۲۸ هزار تن صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۲۸ درصد و به لحاظ وزنی ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان، صادرات پسته خود به تنهایی معادل ۲۰۴ میلیون دلار و ۳۰ هزار تن بوده است که ۶۳ درصد از کل صادرات این گروه را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۳۳ درصد و از لحاظ وزنی ۳۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری محصول پسته به ۸۰‌ کشور جهان صادر شده است که از مهمترین بازارهای هدف صادراتی محصول پسته در دوره مذکور می‌توان به هندوستان، چین، آلمان، عراق، امارات متحده عربی، روسیه، قرقیزستان، ترکیه، قزاقستان، پاکستان اشاره کرد.

بازاری گفت: لقب شگفتی‌سازترین بازارهای هدف پسته ایران در سال گذشته و سه ماهه سال جاری، برازنده شبه قاره هند است. صادرات ایران به شبه قاره هند نشان از ظرفیت بالای این بازار برای فروش پسته دارد. افزایش آشنایی با خواسته‌های مشتریان نهایی، کیفیت خوب پسته‌های کشیده و مغز به این بازارها حاکی از رشد صادرات پسته ایران است.

وی اضافه کرد: همچنین صادرات خرما طی سه ماهه نخست سال جاری معادل ۵۵ هزار تن به ارزش ۴۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴ درصد و از لحاظ وزنی ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی یادآور شد: صادرات کشمش نیز طی سه ماهه نخست سال جاری معادل ۳۷ هزار تن به ارزش ۴۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه قبل از نظر ارزشی ۴۱ درصد و از لحاظ وزنی با ۴۳ درصد رشد داشته است.

بازاری در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت جایگاه و سهم گروه خشکبار در سبد صادرات محصولات کشاورزی در آینده نزدیک، میز ملی صادرات خشکبار به منظور بررسی برنامه‌های صادراتی و تعیین خط‌ مشی‌های اجرایی به منظور تحقق اهداف کمی پیش‌بینی شده با حضور دست اندرکاران بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});