• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
رشد نقدشوندگی بازار سهام؛

افزایش ۴۶۲ درصدی ورود سهامداران جدید به بورس

  • کد خبر : 22781
  • 27 تیر 1400 - 9:30
افزایش ۴۶۲ درصدی ورود سهامداران جدید به بورس
یاز اکو - در اولین روز هفته 135 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز کاری قبل رشد 462 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد نیوز، در معاملات روز گذشته بورس تهران شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار و ۷۲۷ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۲۲ واحد رسید. این در حالی است که در یک ساعت ابتدایی بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرده بود. اما پس از آن شروع به نزول کرد و بیش از ۶ هزار واحد پائین‌تر از قله یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم وزن نیز با افزایش ۹۷۴ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار و ۵۸۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۲ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۹۸۷ واحد قرار گرفت.

افزایش ورود پول حقیقی

در روز شنبه برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۳۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز کاری قبل رشد ۴۶۲ درصدی داشته است.

در معاملات روز گذشته بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۷۳ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، شبریز (پالایش نفت تبریز) و خبهمن (خودروسازی بهمن) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز نمادهای «میدکو»، «شپنا» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «کچاد»، «شپدیس» و «فخوز» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و شپنا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فگستر و فتوسا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد نقدشوندگی بورس

روز گذشته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸ هزار و ۷۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۹۹ روز کاری گذشته از ۲۷ بهمن سال ۱۳۹۹ تاکنون است.

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات روز گذشته ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه ۱۴ درصد رشد کرد و در رقم ۴۶۶ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۰٫۴۳ درصد ازفایش یافت و ۴۶۸ میلیارد تومان شد.

شرکت پالایش نفت لاوان (با نماد معاملاتی شاوان) با صف‌ خرید ۱۵۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شاوان، نمادهای دی (بانک دی) و تیپیکو (پارس دارو) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۵۰ میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، سنیر (سیمان سفید نیریز) و کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});