• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

جدایی طلبان اوکراین به پوتین پشت می کنند

  • کد خبر : 88170
  • 21 آذر 1401 - 10:30
جدایی طلبان اوکراین به پوتین پشت می کنند
یاز اکو- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خطر از دست دادن کامل حمایت جدایی طلبان دونتسک و لوهانسک به دلیل ناتوانی ارتش خود در دفاع از دونباس است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تلگراف، این مطلب توسط موسسه تحقیقات جنگ آمریکا منتشر شده است.

این گزارش خاطرنشان می کند که پوتین توسط رهبران جدایی طلبان به ویژه ایگور استرلکوف-گیرکین وزیر دفاع سابق جمهوری موسوم به دونتسک مورد انتقاد علنی قرار گرفته است. این تروریست مستقیما از رهبر روسیه به سبب اینکه نتوانسته اند نیروهای اوکراینی را در نزدیکی دونتسک وادار به عقب نشینی کنند انتقاد کرد.گیرکین گفت که با اظهارات پوتین در ۹ دسامبر که گفته بود پیشرفت عملیات ویژه باثبات است موافق نیست.

علاوه بر این الکساندر خداکوفسکی وزیر سابق امنیت جمهوری به اصطلاح دونتسک نیز از پوتین انتقاد کرد.او گفت که حکومت طولانی مدت پوتین شکست خورده است.

این تروریست پوتین را “بنیانگذار فساد در سیستم نظامی روسیه” خواند. به گفته وی با عزل یک یا دو ژنرال نمی توان این نظام را اصلاح کرد.

تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که انتقادات گیرکین و خداکوفسکی مربوط به حملات ناموفق اخیر ارتش روسیه در دونباس است. این حملات آشکار به پوتین ممکن است منعکس کننده اختلاف بین جدایی طلبان دونتسک و رهبر روسیه باشد.

این منبع افزود: روس ها و جدایی طلبان پشت سر پوتین جمع شده اند و معتقدند که حداقل روسیه می تواند دونباس را به طور کامل اشغال کند. در عین حال که تنش بین جدایی طلبان و کرملین در حال افزایش است، نکته قابل توجه این است که شبه نظامیان لوهانسک از جنگ برای دونتسک خودداری کردند.

تحلیلگران آمریکایی می گویند که ایدئولوگ های کرملین اشغال کامل دونتسک را به جای تسلط حداکثری پوتین بر تمام اوکراین قبل از شروع جنگ را ترجیح داده بودند.با این حال طرح پوتین در حال شکست است و انتقاد از جنگ او هر روز قوی تر می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=88170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});