• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
6
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی:

راه‌حل شکست آمریکا، پیوستن کوبا به اتحاد روسیه، چین و ایران است

  • کد خبر : 22826
  • 27 تیر 1400 - 12:30
راه‌حل شکست آمریکا، پیوستن کوبا به اتحاد روسیه، چین و ایران است
یاز اکو - کره شمالی ضمن اعلام حمایت خود از کوبا، اعلام کرد که پیوستن این کشور به اتحاد روسیه، چین و ایران راه حل شکست آمریکا است؛ آمریکایی که از اغتشاشگران در کوبا حمایت می‌کند و به اغتشاشات دامن می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کره شمالی ضمن محکوم کردن دخالت آمریکا در امور داخلی کوبا، حمایت کامل خود از این کشور را اعلام کرد.

کره شمالی ضمن اعلام حمایت خود از کوبا، اعلام کرد که پیوستن این کشور به اتحاد روسیه، چین و ایران راه حل شکست آمریکا است؛ آمریکایی که از اغتشاشگران در کوبا حمایت می‌کند و به اغتشاشات دامن می‌زند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: «اعتراضات ضد دولتی که در کوبا رخ داد نتیجه دخالت و تحریک نیرو‌های خارجی در پشت صحنه آن بود که برنامه ریزی مداوم برای از بین بردن انقلاب و سوسیالیسم کوبا را داشتند.»

این مقام گفت که کره شمالی تلاش نیرو‌های خارجی برای مداخله در امور داخلی کوبا به قصد از بین بردن سیستم سوسیالیستی کوبا با استفاده از دامن زدن به اعتراضات اخیر ضد دولتی در این کشور را محکوم و رد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما حمایت کامل خود را از تلاش‌ها و اقدامات دولت و مردم کوبا برای حفاظت از کرامت و حاکمیت کشورشان و دفاع از سرزمین مادری خود، انقلاب و دستاورد‌های سوسیالیسم اعلام می‌کنیم.»

وزارت امور خارجه کره شمالی در ادامه بیانیه خود اظهار داشت: «ما اطمینان داریم که کوبا دخالت نیرو‌های خارجی را شکست خواهد داد، از اوضاع فعلی عبور کرده و از ثبات سیاسی در این کشور محافظت خواهد کرد.»

چندی پیش میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا درباره حمایت آمریکا از این اعتراضات گفت: «آمریکا برای دامن زدن به اعتراضات به اغتشاشگران پول می‌دهد و باعث تحریک مردم برای شرکت در اغتشاشات می‌شود.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});