• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

مقابله با تنش آبی نیازمند کارهای اساسی در این حوزه است

  • کد خبر : 23673
  • 02 مرداد 1400 - 19:45
مقابله با تنش آبی نیازمند کارهای اساسی در این حوزه است
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با تنش آبی در کشور مواجه هستیم، گفت: ضروری است در حوزه آب کارهای اساسی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان، افزود: وضعیت آبی استان در نقطه سر به سر قرا دارد و میزان تولید و مصرف برابر است.

وی ادامه داد: با بحران کم آبی مواجه هستیم و باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود تا ایام باقی مانده از پیک امسال را بدون تنش بگذرانیم.

رحمتی تاکید کرد: کاهش آب کشاورزی مطرح است و باید برنامه ریزی لازم برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی از سد بوکان با هماهنگی استان آذربایجان غربی و همچنین نحوه جایگزینی آن بررسی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال آبی جاری تلاش شده با تنش آبی به خصوص در آب شرب مواجه نشویم و این موضوع در استان به خوبی مدیریت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برای تمامی سدها برنامه ریزی های لازم برای منابع و مصارف انجام گرفته و برای سدهای ارس، خداآفرین و بوکان که بین استانی است با همکاری و هماهنگی استان های همجوار برنامه ریزی مشترک انجام شده است.

وی ادامه داد: اساس سد سازی سیاست درستی است و اگر سد و ذخیره سازی آب نبود اکنون کشاورزی با مشکل مواجه بود.

رحمتی گفت: متاسفانه از گذشته نگاه به حوزه منابع آبی کشور نگاه مصرف گرایانه بوده است بطوری که هنداونه که بسیار پرآب بر است را در داخل کشور تولید و آن را صادر می کنیم انگار آب کشور را صادر می کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});