• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12
اختصاصی یازاکو/دانشگاه علوم پزشکی تبریز پاسخگو باشد؛

قضیه‌ی واکسیناسیون خارج از نوبت دست‌اندرکاران انتخابات در تبریز چیست؟

  • کد خبر : 23665
  • 02 مرداد 1400 - 19:39
قضیه‌ی واکسیناسیون خارج از نوبت دست‌اندرکاران انتخابات در تبریز چیست؟
تزریق واکسن به نمایندگان فرمانداری و دیگر افراد دست‌اندرکار انتخابات در تبریز (متاسفانه از شهرستان‌های دیگر استان و استان‌های دیگر اطلاعی نداریم) به وضوح رخ داده و مسئله‌ای کتمان کردنی نیست.

یاز اکو؛ ساسان نیک‌رفتار خیابانی – برخی اخبار و شواهد رسیده حکایت از واکسیناسیون پنهانی و بی‌سروصدای دست‌اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در تبریز دارد.
این اتفاق نیازمند بررسی و پاسخگویی شفاف و صریح نهادهای مربوطه است؛ در این زمینه حداقل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، استانداری آذربایجان‌شرقی، فرمانداری تبریز و مدیران ستاد کرونا باید صراحتا به مردم پاسخگو باشند.
متاسفانه پیگیری‌های صورت گرفته در این امر توسط پایگاه خبری یازاکو به جایی نینجامید؛ فرمانداری تبریز هرگونه اظهارنظر در این مورد را وظیفه‌ی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانست. مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز یا پاسخگو نبودند یا سکوت کردند و یا شانه خالی کردند. این در شرایطی است که تزریق واکسن به نمایندگان فرمانداری و دیگر افراد دست‌اندرکار انتخابات در تبریز (متاسفانه از شهرستان‌های دیگر استان و استان‌های دیگر اطلاعی نداریم) به وضوح رخ داده و مسئله‌ای کتمان کردنی نیست.
نخستین سوال و انتقاد عدم پاسخگویی شفاف نهادهای مرتبط است. اینکه چرا این امر اتفاق افتاده و از افکارعمومی و اقشار جامعه پنهان شده و اطلاع‌رسانی نشده است. اگر این واکسیناسیون قانونی بوده چرا رسانه‌ای نشده است؟ اگر قانونی نبوده مسئولان باید به تک‌تک‌ افراد جامعه پاسخگو باشند چرا که به عینه تبعیض رخ داده است.
نکته‌ی دوم اینکه اگر قرار بود به این افراد واکسن تزریق شود، منطق بر این حکم می‌کرد که پیش از انتخابات و به دلیل اینکه این افراد در فرایند انتخابات در معرض رای‌دهندگان و تعداد زیادی از افراد جامعه قرار می‌گرفتند، باید واکسن را دریافت می‌کردند. تزریق دوز اول واکسن پس از برگزاری انتخابات به این افراد چه معنایی دارد؟ آیا برابری و رعایت اولویت‌بندی‌ ادعایی وزرات بهداشت در امر واکسن رعایت شده است؟ با چنین اتفاقی آیا مردم این ادعا را که مسئولان همچون مردم با رسیدن سن شناسنامه‌ای‌شان واکسن دریافت می‌کنند؛ می‌پذیرند؟ در جایی که شهرداران به لیست پاکبان‌ها هم رحم نکردند و نام خود را در لیست آنها قرار دادند تا واکسن دریافت کنند، هیچ بعید نیست دیگر دولتمردان و مدیران نیز از هر فرصتی جهت تزریق واکسن سوءاستفاده کرده باشند. آن هم در شرایط پیک‌های پیاپی کرونا که مردم و خانواده‌ها را زمین‌گیر کرده است.
در شرایطی که در ابتدای تیرماه، تنها ۵ درصد از جمعیت ایران واکسن دریافت کرده‌ بودند، واکسیناسیون پنهانی و خارج از نوبت به دست‌اندرکاران انتخابات، تبعیضی بزرگ میان مردمی بود که خسته از رانت‌ها و تبعیض‌ها هستند.
تا زمانی که مردم، نامحرم به حساب آمده و مدیران و مسئولان از هر فرصتی برای دور زدن، پنهان‌کاری و امتیازدادن عده‌ای بر عده‌ی دیگر استفاده می‌کنند، کشور به آبادانی و آرامش نخواهد رسید. مدیران! مسئولان! تبعیض و انجام واکسیناسیون خارج از نوبت، امری کوچک نیست چرا که مردم شاهد پرپر شدن روزانه‌ی عزیزان خود هستند. به تک‌تک این مردم، مدیون هستید، حداقل پاسخگو باشید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});