• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9
نتایج نظرسنجی یاز اکو در مورد اعتماد مردم به تزریق واکسن کرونا؛

اعتماد ۷ درصدی شهروندان تبریزی به واکسن کرونای ایرانی/۴۳ درصد مخالف دریافت واکسن

  • کد خبر : 24813
  • 11 مرداد 1400 - 13:13
اعتماد ۷ درصدی شهروندان تبریزی به واکسن کرونای ایرانی/۴۳ درصد مخالف دریافت واکسن
یاز اکو- بر اساس نتایج نظرسنجی یاز اکو در مورد اعتماد مردم به تزریق واکسن کرونا 57 درصد از شرکت کنندگان مایل به دریافت واکسن کرونا بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، طی هفته جاری پایگاه خبری یاز اکو اقدام به نظر سنجی در مورد میزان اعتماد مردم به تزریق واکسن کرونا کرد که براساس آن ۵۷ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که مایل به دریافت واکسن کرونا هستند و ۴۳ درصد نیز با تزریق واکسن مخالف بودند که از آمار بالایی برخوردار بود.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که تنها ۷ درصد از شهروندان تبریزی به واکسن کرونای ایرانی اعتماد دارند، این در حالی است که ۶۲ درصد از این افراد با دریافت واکسن خارجی موافقت کرده اند.

هم چنین بر اساس این نظر سنجی مشخص شد نوع واکسن و اینکه ساخت کدام کشور است، برای ۲۵ درصد شرکت کنندگان تفاوتی ندارد و هر کدام از واکسن های موجود در بازار که در اختیار باشد را تزریق می کنند.

برای ۲۱ درصد پاسخگویان واکسن خارجی و ایرانی تفاوتی ندارد

نکته قابل تامل این است که ۲۱ درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کرده اند که با تزریق هیچ کدام از واکسن ها چه داخلی و چه خارجی موافق نیستند.

مسئله ای که در این بین مطرح می شود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت تاثیر مستقیم حوزه سیاسی و اجتماعی در عرصه علم است؛ به طوریکه به جرات می توان گفت بی اعتمادی مردم در تمام حوزه ها به اظهارات مسئولان، وارد حیطه پزشکی نیز شده است و علیرغم اینکه بسیاری از مسئولان و مقامات رده بالای کشوری در رسانه ملی اعلام می کنند که واکسن ایرانی برکت دریافت کرده اند، مردم همچنان در مقابل دریافت واکسن ایرانی مقاومت دارند.

این موضوع از دو حیث قابل بررسی است؛ از یکسو می توان این بی اعتمادی را ناشی از سیاست های غلط دولت در رابطه با شفاف‌سازی و بیان حقایق دانست و از سوی دیگر می تواند ناشی از این باشد که اثرگذاری واکسن های ایرانی هنوز از طریق نهادهای معتبر علمی و پزشکی در جهان مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

هم چنین بر خلاف سایر واکسن ها از قبیل فایزر، اسپونتیک، سینوفام و… که عوارض شناخته شده ای دارند، واکسن های ایرانی هنوز در مرحله آزمون قرار نگرفته اند و هیچ اطلاعاتی از عوارض احتمالی ناشی از تزریق این واکسن ها در دست نیست.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=24813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});