• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

بالگردها توان اطفای حریق جنگل‌های ارسباران را نداشتند

  • کد خبر : 25466
  • 16 مرداد 1400 - 13:09
بالگردها توان اطفای حریق جنگل‌های ارسباران را نداشتند
یاز اکو - مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: دو فروند بالگرد اعزام شده از سوی وزارت دفاع، کارایی لازم را برای مهار آتش سوزی نداشته و بسکت‌ها نیز فاقد کارایی لازم بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، محمدباقر هنربر گفت: آتش سوزی مناطق جنگلی بابایلو، قاسم کندی و کیارق کلیبر از ساعت ۴ عصر پنج‌شنبه رخ داد که بلافاصله بعد از ارائه گزارش، تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، راهداری و تیم‌های واکنش سریع هلال احمر و آتش نشانی تبریز برای اطفا حریق به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه نیمه شب پنج‌شنبه آتش سوزی به طور کامل مهار شده بود که صبح جمعه به همراه مدیرکل منابع طبیعی و فرماندار کلیبر، برای لکه گیری مناطق آتش گرفته عازم منطقه شدیم که لکه گیری و پایش مناطق توسط نیروها به اتمام رسید.

وی افزود: بعد از ظهر دیروز حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه عصر، گزارش مجدد آتش سوزی در منطقه کیارق اعلام شد که بلافاصله نیروهای مستقر در شهرستان و استان به منطقه اعزام شدند که تا ۲:۳۰ شب، عملیات اطفا ادامه داشت و مقداری از آتش سوزی مهار شد.

هنربر گفت: دو فروند بالگردی که توسط وزارت دفاع به استان اعزام شده بود بدون کارایی بوده و بسکت‌ها کارایی لازم را برای بالگردها نداشتند که در این رابطه استاندار ورود پیدا کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی بیان کرد: رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، دادستان و امام جمعه کلیبر و مردم شریف ارسباران، پا به پای نیروها برای اطفا حریق حضور پیدا کردند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، آتش نشانی، بسیج و جوامع محلی در منطقه حضور دارند که منتظر اعزام بالگرد برای آب‌پاشی در منطقه هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});