• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

دلایل رکود واحدهای صنعتی و کشاورزی شناسایی شود/ برنامه‌ریزی برای احیاء ۱۲۸واحد در سال‌جاری

  • کد خبر : 25688
  • 18 مرداد 1400 - 12:10
دلایل رکود واحدهای صنعتی و کشاورزی شناسایی شود/ برنامه‌ریزی برای احیاء ۱۲۸واحد در سال‌جاری
یاز اکو - استاندار اردبیل گفت: لازم است شهرستان‌ها نسبت به شناسایی دلایل رکود در واحدهای صنعتی و کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران با محور احیای واحدهای راکد بر شناسایی مشکلات واحدهای راکد تاکید کرد.

وی افزود: واحدهای راکد به علل مختلف از جمله داشتن بدهی بانکی، نداشتن توجیه اقتصادی، اختلاف بین شرکا و نداشتن بازار و سرمایه در گردش از فعالیت باز می‌مانند که در بخش صنعت و کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعال‌سازی انجام می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: لازم است شهرستان‌ها نسبت به شناسایی دلایل رکود در واحدهای صنعتی و کشاورزی اقدام کرده و مشکلات را به مرکز اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: آن دسته از واحدهایی که توجیه اقتصادی ندارند باید به واحد دیگری تبدیل شده تا بتوانیم از ظرفیت آن برای تولید در بخش دیگر استفاده کنیم.

بهنام جو با اشاره به فعال شدن واحد نساجی اردبیل در سال گذشته اضافه کرد: این واحد بعد از چندین سال توقف فعال شد و هم اکنون ۲۰۰ نفر در این کارخانه مشغول کار شده‌اند که امسال ۱۰۰ نفر هم به کارکنان این مرکز تولیدی اضافه می‌شوند.

برنامه‌ریزی برای احیاء ۱۲۸واحد در سال‌جاری

وی فعال شدن واحد نئوپان خلخال و پنبه پاک‌کنی در اصلاندوز را نیز نمونه‌ای از فعال‌سازی واحدهای راکد در استان دانست و بیان کرد: فعال سازی ابن واحدها علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق اقتصادی در منطقه نیز می‌شود.

استاندار اردبیل توجه ویژه به واحدهای راکد از سوی دستگاه‌های استانی و شهرستانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با شناسایی مشکلات این واحدها و در صورت وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش نسبت به تامین تسهیلات از محل‌های مختلف اقدام می‌شود.

وی به احیای واحدهای راکد در بخش‌های مختلف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۵۸ واحد در حوزه کشاورزی و ۵۸ واحد در بخش صنعت احیا شده و امسال هم ۵۲ واحد در حوزه کشاورزی و ۷۶ واحد در بخش صنعت برای احیا برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});