• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کامیون‌داران برای مرغدار هزینه اضافی می‌تراشند/ قیمت مرغ رو به افزایش

  • کد خبر : 25960
  • 20 مرداد 1400 - 12:07
کامیون‌داران برای مرغدار هزینه اضافی می‌تراشند/ قیمت مرغ رو به افزایش
یاز اکو - رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه کامیون‌داران هزینه‌ اضافی تحت عنوان پشت بارنامه درخواست می‌کنند که هزینه تولید را افزایش می‌دهد، گفت: حتی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم قیمت مرغ از کیلویی ۶۰ هزار تومان فراتر نمی‌رود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محمد یوسفی رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: دولت تصویب کرده مرغداران مرغ زنده را کیلویی ۱۷۱۰۰ تومان بفروشند، اما این را بر اساس آنالیز تحویل نهاده دولتی انجام داده است، در حالی که اکنون مرغداران تنها ۶۰ درصد نیاز خوراک خود را به نرخ دولتی تحویل می‌گیرند و بقیه را از بازار آزاد به قیمت‌های سرسام آور تهیه می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه مرغداران از ۵ کیلوگرم خوراکی که نیاز دارند تنها ۳ کیلو را به نرخ دولتی تهیه می کنند، افزود: در حالی خوراک مورد نیاز را از بازارهای سیاه می خرند که قیمت‌های آنها هم روز به روز در حال افزایش است.

وی در پاسخ به اینکه قیمت تمام شده تولید یک کیلو مرغ چقدر است، گفت: اکنون قیمت ها روزانه در حال تغییر است هر روز نرخ های جدید نهاده در بازار هست و اینها روی قیمت تمام شده تاثیر دارد، علاوه بر آن طی چند ماه اخیر هزینه‌های نگهداری تاسیسات مرغداری بیش از ۱۰ برابر شده است، اگر یک وسیله ای خراب شود و یا مجبور به تعمیر و تعویض باشیم هزینه ها عجیب بیشتر شده است.

یوسفی به برخی هزینه های غیر رسمی که از سوی کامیون داران به مرغداری ها تحمیل می شود نیز خبر داد و گفت: برای حمل کامیون از بنادر به مرغداری ها مثلا کیلویی ۳۰۰ تومان طبق بارنامه با کامیون های صحبت می‌کنیم که آنها زنگ می‌زنند و می‌گویند اگر ۲۰۰ تومان هم اضافه تر می‌دهی می‌آوریم که تحت عنوان « پشت بارنامه» بین آنها مرسوم است.

دولت باید به فکر تامین نهاده های دولتی مرغداران باشد

وی تصریح کرد که همه این ها هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهد و دولت باید فکری به این هزینه ها بکند تا سود تولید کنندگان تامین شود و گرنه تولید در ادامه کاهش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا تولید در روزهای اخیر کاهش یافته است، گفت: مرغداران به دلیل اینکه نهاده به موقع به آنها نمی‌رسد مرغ را با وزن کمتری عرضه می‌کنند که اینها طبعا روی تولید کل کشور تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: ظاهرا مهلت ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای واردات نهاده اختصاص می یابد تا پایان شهریور است، بنابراین دولت باید تصمیم بگیرد که چگونه با ارز نیمایی یا ارز آزاد وضعیت تولید را کنترل کند.

وی در پاسخ به اینکه برخی می گویند که وضعیت تولید مرغ در کشور به اندازه ای اسفناک است که احتمالا در ماه های آینده قیمت به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان برسد، گفت: چنین چیزی را قبول ندارم، اما دولت باید به فکر تامین نهاده های دولتی مرغداران باشد چرا که قیمتی که برای آنها تعیین کرده به شرط تحویل نهاده به نرخ دولتی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد که حتی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومان قیمت مرغ بازار بیش از ۶۰ هزار تومان در کیلو نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});