• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
درد آذربایجان‌شرقی، اقتصادی است نه امنیتی

یک استاندار و این همه مکافات

  • کد خبر : 28746
  • 12 شهریور 1400 - 16:43
یک استاندار و این همه مکافات
در کشوری مثل ایران که به صورت مرکزی اداره می‌شود و تمام تصمیمات منطقه‌ای هم از پایتخت صادر می‌شود؛ نقش استاندار شباهت و تقارنی با نقش‌های مهم اجرایی مانند رئیس‌جمهور و وزرا ندارد. این مسئله حتی مورد انتقاد استانداران و نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته است. با این‌حال نمی‌توان تاثیرات یک استاندار توانمند و یا ضعیف را نادیده گرفت.

یاز اکو؛ نوید محمدی نسب‌آباد – در کشوری مثل ایران که به صورت مرکزی اداره می‌شود و تمام تصمیمات منطقه‌ای هم از پایتخت صادر می‌شود؛ نقش استاندار شباهت و تقارنی با نقش‌های مهم اجرایی مانند رئیس‌جمهور و وزرا ندارد. این مسئله حتی مورد انتقاد استانداران و نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته است. با این‌حال نمی‌توان تاثیرات یک استاندار توانمند و یا ضعیف را نادیده گرفت. اکثر مردم از سال‌های استانداری مهندس عبدالعلی‌زاده به نیکی یاد می‌کنند و برای استانداران ضعیف متاسفانه مثال‌های زیاد وجود دارد.

با تغییر دولت، طبق روال معمول، زمزمه‌ی تغییر استاندار آغاز شده و گمانه‌زنی‌هایی نیز در این زمینه مطرح شده است. اما برخی نمایندگان فراتر از گمانه‌زنی، گزینه‌هایی را برای استانداری مطرح کرده و از دیگر نمایندگان خواسته‌اند که ارزیابی خود را اعلام کنند. اما نکته‌ی عجیبی که در این لیست دیده می‌شود تعدد کاندیداهای نظامی برای استانداری آذربایجان‌شرقی است. این که نمایندگان منطقه‌ای در انتخاب استاندار مشاور و کمک حال معاون سیاسی وزیر کشور باشند، می‌تواند حرکت مثبتی باشد، به شرطی که گزینه‌های مطروحه بر اساس شناخت و دلسوزی باشد و نه روابط و سهم‌خواهی.

وقتی تعدد این همه کاندیدای سردار محترم را در لیست استانداران پیشنهادی می‌بینیم، این تصور به ذهن انسان خطور می‌کند که نکند با یک استان امنیتی که گروه‌های مسلح هر روز در آن عملیات‌های تروریستی انجام می‌دهند مواجهیم؟

آذربایجان‌شرقی در سطح کشور و در سطح منطقه‌ای دغدغه‌ی امنیتی ندارد. دردی که ما در منطقه با آن مواجهیم اقتصادی است. دردی که عدم تامین مواد اولیه و حتی حامل‌های انرژی، تولیدکننده را زمین‌گیر کرده است. تولیدکننده‌ای که سپر بلای بیکاری دولت در منطقه شده است و با انواع و اقسام مشکلات روبرو است. درد منطقه، درد عدم حمایت کافی از کشاورزانی است که یک سال در میان با ضرر مواجه‌اند و بی‌آبی هم زخمی دیگر بر پیکر بیجانشان زده است.

درد آذربایجان بازاری است که زمانی پررونق‌ترین بازار منطقه بوده است و شرق و غرب جهان را به هم وصل می‌کرده و بازار سرپوشیده‌ای که برای این رونق ساخته شده بود و الان رمقی ندارد.

نمایندگانی که با همه‌ی این اوصاف پیشنهادشان به دولت، سرداران محترمی است که سال‌ها برای این مملکت جانفشانی کرده‌اند اما تخصصشان چیز دیگری است، چگونه می‌توانند دغدغه‌های استان را به‌درستی منعکس کنند و فرد مناسب با مشکلات استان را برای جایگاه استانداری انتخاب کنند.

امیدواریم نهایتا دولت بتواند بعد از ارزیابی مشکلات منطقه، با مشاوره‌ی نمایندگان و مدیران دلسوز فردی بومی،آکادمیک، توانمند و با سابقه‌ی مدیریتی مثبت را برای استانداری انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});