• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

ششمین همایش رسانه ای خزر در آستراخان آغاز بکار کرد

  • کد خبر : 29569
  • 19 شهریور 1400 - 15:55
ششمین همایش رسانه ای خزر در آستراخان آغاز بکار کرد
یاز اکو - ششمین همایش رسانه ای کشورهای حوزه خزر با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (جمعه) با پیام وزیر خارجه روسیه در آستراخان آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، در این همایش نمایندگان رسانه ها، کارشناسان علوم سیاسی و تحلیلگرانی از جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان شرکت کرده اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پیامی برای این همایش گفت :همایش رسانه ای خزر بستری منحصر به فرد برای تبادل تجربیات و ایده ها در زمینه ایجاد یک حوزه اطلاعاتی واحد برای کشورهای دریای خزر است .

 لاوروف در پیام خود ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این همایش که با حمایت دولت محلی استان آستراخان برگزار می شود، اظهار کرد: همایش شما به عنوان میدان مهمی برای برگزاری گفت و گوهای مورد علاقه درباره طیف وسیعی از مسائل دستور کار اطلاعاتی کشورهای حوزه خزر تایید و تثبیت شده است.

وی افزود: موفقیت مهم این همایش شامل شرکت نه فقط نمایندگان جامعه خبرنگاری بلکه ارگان های دولتی و محافل اجتماعی و تجاری و کارشناسان کشورهای منطقه است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه پیام خود با بیان اینکه همکاریها در دریای خزر به سطح جدید ارتقاء یافته است، اظهار کرد: ساختار قراردادها بین کشورهای منطقه تکامل می یابد.

وی گفت: در ماه اوت سال ۲۰۱۸ سران پنج کشور ساحلی خزر کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را امضا کردند. گفت و گوها در چارچوب پنج جانبه و مکانیسم های موجود جریان می یابد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که همکاری در عرصه اطلاع رسانی، سهم خود را در تعمیق اعتماد و تفاهم متقابل بین کشورهای حوزه این دریا ادا می کند.

وی گفت: اطمینان دارم این همایش که به موضوعات مهمی همچون گردشگری و ارتباطات قومی و فرهنگی در عرصه اطلاع رسانی اختصاص دارد در فضای سازنده برگزار شود و به تنظیم ابتکارات جدید کمک کند.

بخشهای همایش رسانه ای خزر 

این همایش در سه پنل شامل «روزنامه نگاری سفر در عصر دیجیتال»، «حفظ کد فرهنگی، نقش رسانه ها» و «پروژه های رسانه ای آموزشی در سیستم جدید ارتباطات اطلاعاتی» در حال برگزاری است.

جلسه عمومی مجمع نیز به موضوع گردشگری و ارتباطات قومیتی فرهنگی در فضای رسانه اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، در چارچوب این همایش، نتایج مسابقه بهترین اثر روزنامه نگاری کشورهای حوزه دریای خزر با عنوان «خزر بدون مرز» نیز اعلام خواهد شد.

این همایش با حمایت صندوق بین المللی همکاری های بشردوستانه کشورهای عضو کشورهای مشترک المنافع اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});