• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

برداشت ۱۶۵ تن دانه روغنی کنجد از ۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین

  • کد خبر : 30326
  • 25 شهریور 1400 - 13:25
برداشت ۱۶۵ تن دانه روغنی کنجد از ۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین
یاز اکو - مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از آغاز برداشت کنجد در سطح 150 هکتار از اراضي زراعي شهرستان خداآفرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس رشید نظمی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: شرایط اقلیمی وخاک حاصلخیز، ظرفیت توسعه کشت دانه های روغنی را در دشتهای زرخیز خداآفرین فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه از اراضی آبی خداآفرین در حدود ۱۵۰ هکتار زیر کشت کنجد رفته است افزود: کنجد گیاهی است که در گرما رشد می کند ونیاز آبی کم و مقاوم در برابر خشکی از مهمترین ویزگیهای این محصول زراعی است و بهترین زمان کشت (کشت دوم) آن اوایل تیر ماه است و در آخر شهریور ماه هم برداشت آن آغاز می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین با اشاره به اینکه زودرس بودن ودرآمدزایی بالای دانه روغنی کنجد موجب ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت آن شده است، بطوریکه کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است ادامه داد: میانگین برداشت از هر هکتار در حدود ۱٫۱ تن پیش بینی می شود و عملکرد محصول کنجد در شهرستان ۱۶۵ تن خواهد بود که مقصد آن کارخانه های روغن کشی و صنایع غذایی کشور می باشد .
مهندس نظمی در پایان یادآور شد: با توجه به بازارپسندی روغن کنجد وکم آب بر بودن آن، توسعه کشت این محصول می تواند درآمد مناسبی عاید کشاورزان منطقه کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});