• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
کارشناس ارمنی:

ارمنستان چهار مرتبه موشک اسکندر را به طرف آذربایجان پرتاب کرد

  • کد خبر : 30684
  • 28 شهریور 1400 - 10:18
ارمنستان چهار مرتبه موشک اسکندر را به طرف آذربایجان پرتاب کرد
یاز اکو - ون آمبارچومیان کارشناس نظامی ارمنی، دروغ های ارمنستان را درباره وقایع تووز در سال ۲۰۲۰ و جنگ ۴۴ روزه افشا کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال ملی آز، این کارشناس نظامی طی مصاحبه ای با آرمن گریگوریان در کانال یوتیوبی بودرو نیوز تعدادی حقایق جالب را فاش کرد.

وی در مورد وقایع ژوئیه ۲۰۲۰ گفت که از ادعای دروغین ارمنستان مبنی بر تلاش نیروهای های مخصوص آذربایجان برای عبور از نوار مرزی ارمنستان با یک ماشین UAZ به نمایندگی از کشورش احساس شرم می کند.

آمبارچومیان افزود: چرا نیروهای مخصوص آذربایجان در طول روز با یک خودروی UAZ معمولی بایستی چنین کاری انجام دهند؟ ارمنستان آغازگر این حوادث بود. فقط یک فکر به ذهنم می رسد: رهبری فعلی سعی کرد نشان دهد که برخلاف رهبران قبلی که در سال ۲۰۱۶ هکتارها اراضی از دست دادند، اینها فقط پیشروی خواهند کرد و عقب نشینی در کار نخواهد بود. در واقع ارتش آذربایجان در مناطق تحت کنترل خود مشغول گشت زنی بود، طرف ارمنی شروع به شلیک به خودروی UAZ کرد. در نتیجه خودروی فوق الذکر آتش گرفت.

این کارشناس نظامی همچنین تأکید کرد که تشدید اوضاع که به وضوح نقطه ضعف درگیری است به نفع ارمنستان نیست. با این حال، طرف ارمنی این کار را شروع کرد. من آن‌ موقع این را می دانستم، اما نمی توانستم چیزی بگویم، چون آقایان نمی توانستند مرا درک کنند. ون آمبارچومیان گفت برای بار دوم زمانی احساس شرمندگی کردم که ارمنستان ادعا کرد که آنها اولین کشوری در جهان هستند که یک هواپیمای بدون سرنشین تاکتیکی ساخت اسرائیل هرمس ۹۰۰ را سرنگون کرده اند، در آن زمان طرف ارمنی ادعا کرد که این پهپاد با کمک سیستم موشکی ضد هوایی OSA-AK سرنگون شده است.

اگر می خواهید جنگ اطلاعاتی انجام دهید، بایستی قادر باشید این کارها را انجام دهید. این اطلاعات کاملاً نادرست است. این پهپاد در ارتفاع ۹۱۰۰ متری پرواز می کند و به گونه ای طراحی شده است که امکان ساقط کردن آن دشوار است. حداکثر ارتفاع برای اصابت موشک ضد هوایی OSA-AK پنج هزار متر است. به نظر من صحبت کردن در این خصوص دیگر اهمیتی ندارد. آنها کاری کردند که خود را در موقعیت مسخره ای قرار داده اند.

این کارشناس نظامی همچنین از دولت ارمنستان به دلیل خرید هواپیماهای سوخو ۳۰SM از روسیه انتقاد کرد. بنظرم نظامیان ما بایستی چیزی را بخرند که توان استفاده اش را داشته باشند. برای این هواپیما فقط ۱۲۰ میلیون دلار هزینه شده است. در حالیکه این خرید صرفا برای تبلیغات دولت انجام شد. زیرا در آن زمان صحبت های زیادی در مورد خرید هواپیمای جنگنده توسط ارمنستان برای اولین بار بود.

در عین حال در ادامه مباحث در خصوص جنگ ۴۴ روزه این کارشناس ارمنی همه ادعاهای دروغین ارمنستان مبنی بر بمباران خانکندی و غیرنظامیان توسط آذربایجان را رد کرد. وی افزود: اگر آذربایجان می خواست، به راحتی می توانست همه ساختمانهای دولتی را در میدان اصلی خانکندی مورد اصابت قرار دهد. آنها می توانستند اهدافی را نه تنها در قره باغ، بلکه در ایروان نیز مورد اصابت قرار دهند.

این کارشناس نظامی افزود ارمنستان چهار مرتبه از سامانه های موشکی تاکتیکی اسکندر علیه آذربایجان استفاده کردند. آنها دوبار به شوشا و دوبار به سمت باکو شلیک کردند. با این حال موشک ها توسط آذربایجان رهگیری و منهدم شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});