• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

لابی ارمنی در فرانسه چگونه پول مالیات دهندگان را برای فعالیت های دیاسپورا خرج می کنند؟

  • کد خبر : 34636
  • 30 مهر 1400 - 19:00
لابی ارمنی در فرانسه چگونه پول مالیات دهندگان را برای فعالیت های دیاسپورا خرج می کنند؟
یاز اکو- چهره واقعی اعضای دیاسپورای ارمنی در فرانسه آشکار می شود. آنها دیگر نمی توانند پنهان کنند که مالیات دهندگان فرانسوی چگونه از پول خود برای اهداف خود استفاده می کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آذرتاج، دیاسپورای ارمنی برای رسیدن به اهداف خود از سیاستمداران محلی بسیار ضعیف و مشکوک مانند فرانسوا پوپونی استفاده می کند که در حال حاضر به اتهام اختلاس در حال محاکمه است. بنابراین مشخص است که سطح ارامنه دیاسپورا چقدر پایین است. براستی منطق درخواست حمایت از شخصی که از کارت بانکی دولتی در رستوران های گران قیمت و هتل های پنج ستاره استفاده می کند چیست؟همچنین تردید جدی وجود دارد که برخی از سیاستمداران فرانسوی از اعضای لابی ارمنی دفاع کنند. لزوم روابط دولت با نمایندگان دیاسپورای ارامنه که به علل مختلف متهم به بعضی کارها هستند به چه معناست؟

فرانسوا پوپونی فعال دیاسپورای ارمنی در فرانسه و شهردار سابق شهر سارسل، متهم به اختلاس وجوه اجتماعی، اسناد و کلاهبرداری از کارت های بانکی شرکت گرمایش مرکزی شهر سارسل در دوران ریاستش است. در جریان محاکمه وی در شهر پونتز، فرانسوا پوپونی متهم به اختلاس ۲۷ هزار یورو شده است.

دادگاه همچنین متوجه شده است که فرانسوا پوپونی با هزینه دولت در کورسیک در تعطیلات بوده است. وی در تعطیلات تابستانی خود در کورسیک میلغ ۱۳ هزار و ۶۲۰ یورو پول نقد از کارت دولت برداشت کرده است.او در هتل بسیار گران قیمت ناپلئون پاریس اقامت کرد و ناهار را در رستوران معتبر ترین بلو در نزدیکی ایستگاه قطار گاردلیون صرف کرد.

پوپونی در دادگاه طوری وانمود می کرد پاک بوده و مرتکب خطایی نشده است، در حالیکه مثل یه بچه کوچک به همه این اتهامات پاسخ های مضحکی می داد و سعی می کرد از مسئولیت فرار کند، اما دروغ بودن اظهارات او ثابت شد. شاهدانی که در جسه محاکمه وی حضور داشتند در مواجه رودرو اعلام کردند که وی دروغ می گوید. برخی از افرادی که ظاهراً پوپونی را برای کار به شام ​​دعوت کرده اند، گفته اند که با او شام نخورده اند، در حالی که برخی دیگر گفته اند که هزینه شام ​​را خودشان پرداخت کرده اند. شکی نیست که اعضای لابی ارمنی مانند فرانسوا پوپونی از پول مالیات دهندگان فرانسوی برای تأمین مالی فعالیت های دیاسپورای ارمنی استفاده می کنند.

این نماینده پارلمان که سعی داشت همچون بچه های کوچک از خود دفاع و اقداماتش را توجیه کند، نتوانست از حکم دادگاه فرار کند.

ادوارد بالادور نخست وزیر سابق فرانسه نیز در سن ۹۱ سالگی به اختلاس متهم شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});