• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد:

برای جلوگیری از شکست عرضه، قیمت انرژی باید تثبیت شود

  • کد خبر : 35722
  • 08 آبان 1400 - 21:00
برای جلوگیری از شکست عرضه، قیمت انرژی باید تثبیت شود
یاز اکو_فاینشال تایمز روز جمعه گزارش داد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای به نقل از FT گفت: در هفته ها و ماه های آینده، ما باید دید و ثبات بهتری در قیمت ها داشته باشیم تا تنش در قیمت های انرژی باعث ایجاد ابهام نشود و بهبود اقتصاد جهانی را تضعیف نکند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح مکرون افزود:قیمت انرژی اروپا در سال جاری به دلیل کاهش عرضه گاز با افزایش تقاضا در پی همه گیری کووید-۱۹ و افزایش تلاش ها برای گرفتن مجوزهای انتشار کربن، سر به فلک کشیده است.

ماکرون گفت : فکر نمی‌کنم با توجه به تنش‌ها در سمت تقاضا، قیمت‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد، اما معتقدم با نزدیک شدن به فصل زمستان در نیمکره شمالی، جلوگیری از شکست عرضه و افزایش بیشتر قیمت‌ها مهم خواهد بود.
قیمت صادرات گاز، در حالی که معیار اروپا در سال جاری تقریباً ۶۰۰ درصد افزایش یافته است، گازپروم را در تیررس اروپا قرار داده است این در حالی است که  انحصار خط لوله صادرات گاز روسیه ۳۵ درصد نیاز اروپا را تامین می کند.

مکرون در پاسخ به سوالی درباره قدرت گازپروم بر اروپا گفت: “مسئله این نیست که ما بیش از حد به یک شرکت وابسته هستیم یا نه. مهم این است که چگونه جایگزین هایی ایجاد کنیم و تنها گزینه های موجود انرژی های تجدیدپذیر و البته هسته ای اروپایی است.

رئیس جمهور فرانسه گفت : نشست گروه ۲۰ به کشورها این فرصت را می دهد تابر سر برنامه های بلندپروازانه تر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی به توافق برسند.
وی افزود: «ما به G20 نیاز داریم تا تمام منابع مالی بین‌المللی نیروگاه‌های زغال‌سنگ را از بین ببرد .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});