• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

تکمیل چندین پروژه ناتمام طی سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

  • کد خبر : 37959
  • 23 آبان 1400 - 20:07
تکمیل چندین پروژه ناتمام طی سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
یاز اکو- رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از تکمیل چندین پروژه ناتمام طی سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، عزیز جوانپور در نشست خبری به‌مناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب، بهره برداری از بیمارستان امام سجاد (ع)، تکمیل واحد دانشکده دندانپزشکی و دامپزشکی تبریز را از اقدامات اخیر دانشگاه آزاد استان خبر داد‌.

جوانپور گفت: دانشکده دندانپزشکی نیز بخاطر عدم تشکیل هیأت علمی و تنها خرید تجهیزات کلینیک در آستانه تعطیلی بود و وزارت علوم اعلام کرده بود که به واحد تبریز دانشجو نخواهد داد، اکنون نواقصات آن رفع و برترین دانشکده دندانپزشکی شمال‌غرب است و کلینیک تخصصی آن نیز در مرحله راه اندازی است که پس از کسب مجوز از وزارت بهداشت به‌صورت رسمی افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی جزو برترین دانشکده‌های شمالغرب کشور است، افزود: اکنون دو هزار دانشجوی دامپزشکی و دندانپزشکی در این واحد‌ها تحصیل می‌کنند و در آخرین آمار ۲۱ هزار دانشجو در تبریز در حال تحصیل هستند که این تعداد غیر از رشته‌های پزشکی هستند، همچنین مدارس سما دانشگاه آزاد نیز در سال‌های اخیر دو برابر افزایش داشته است.

 

دانشگاه آزاد اسلامی جزو پنج دانشگاه برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جزو پنج دانشگاه برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور است و رتبه علمی و پژوهشی بالایی دارد گفت: به لطف خدا دو درصد از دانشمندان دنیا از بین دانشجویان و اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که برای کشورمان افتخار بزرگی است.

جوانپور ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز جزو واحد‌های برتر در بحث مقالات و فناوری‌های نوین است و موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده است.

وی از تشکیل واحد پزشکی دانشگاه آزاد تبریز نیز خبر داد و گفت: به این ترتیب دو هزار دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در این واحد مستقر هستند و واحد مرکزی دانشگاه آزاد تبریز نیز ۲۱ هزار دانشجو دارد و این در حالی است که ۵۱ هزار دانشجو در کل استان داریم و یک هزار و ۶۰۰ هیات علمی نیز در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با ما همکاری می کنند که ۵۵۰ نفر از این اساتید در واحد تبریز حضور دارند.

وی از احداث سراهای نوآوری و مراکز رشد در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: دو پروژه علمی حوزه آبریز دریاچه ارومیه و صنعت چرم و کفش در واحدهای ما در حال اجرا هستند.

حسن رسولی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان از فعالیت ۹ مرکز تحقیقاتی در مراکز دانشگاه خبر داد. 

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد امسال در نمایشگاه ربع رشیدی با ۱۱۰ طرح شرکت کرده است که ۵۵ طرح از واحد تبریز بوده است.

وی همچنین از همکاری مشترک این دانشگاه با پارک علم و فناوری استان خبر داد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});