• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

اعلام آمادگی اتاق بازرگانی تبریز برای افزایش همکاری‌های اقتصادی با بنگلادش

  • کد خبر : 38068
  • 24 آبان 1400 - 15:00
اعلام آمادگی اتاق بازرگانی تبریز برای افزایش همکاری‌های اقتصادی با بنگلادش
یاز اکو - نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز از اعلام آمادگی این اتاق برای افزایش همکاری‌های اقتصادی با بنگلادش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، ابوالفتح ابراهیمی در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران در محل اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از مهم ترین قطب‌های صنعتی و کشاورزی ایران است، گفت: فرش، صنایع غذایی، شیرینی و شکلات، صنایع پایین دستی قطعه سازی، خودروسازی و تراکتور سازی از جمله مهم ترین صنایع این استان هستند.

وی با اشاره به همسایگی استان با کشورهایی که شاهراه ورود به اروپا هستند، گفت: تجارت با کشورهای مسلمانی همچون بنگلادش قطعا در اولویت بوده و دو طرف باید نسبت به ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر آشنایی بیشتری داشته باشند.

ابراهیمی با تاکید به امید به گسترش مناسبات با کاهش تحریم‌ها گفت: آذربایجان‌شرقی توانایی تامین بسیاری از کالاهای وارداتی بنگلادش از جمله ماشین‌آلات، ماشین ابزار و تراکتور را دارد.

نائب رئیس اتاق تبریز با اعلام آمادگی این اتاق برای افزایش همکاری‌های اقتصادی با بنگلادش گفت: امیدواریم زمینه برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری به منظور آشنایی بیشتر طرفین فراهم شود.

بنگلادش دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در جنوب آسیا بوده

جولیا معین، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از حجم کم مراودات تجاری بین دو کشور و با تاکید بر گسترش مناسبات گفت: کشور بنگلادش دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در جنوب آسیا بوده و رتبه دهم در رشد اقتصادی در جهان را دارد.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های اقتصادی این کشور گفت: بنگلادش دومین صادرکننده بزرگ پوشاک، سومین تولیدکننده انواع سبزیجات، چهارمین تولیدکننده برنج و سومین تولیدکننده آبزیان در جهان است.

معین ادامه داد: کشور ما در تولید نخ کنفی، دارو، چای، کنجد، میوه‌های استوایی، دوچرخه و دیگر صنایع دارای مزیت بسیار بالایی بوده و ۲۰۰ کارخانه ریسندگی در این کشور وجود دارد که ۲۵ مورد آن‌ها دولتی و مابقی خصوصی هستند.

وی افزود: پارچه، صنایع غذایی و نوشیدنی، اقلام الکترونیکی، زیورآلات و خشکبار از جمله مواردی هستند که می‌توان به بنگلادش صادر کرد و  همچنین سرمایه گذاری در زمینه تولید پوشاک و ماشین آلات نساجی در بنگلادش را می‌توان توصیه کرد.  

پروینی، رئیس اتحادیه نساجی استان نیز در این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های آذربایجان‌شرقی، از هر گونه همکاری مشترک در زمینه نساجی استقبال کرده و گفت: فرصت‌های موجود در مناطق آزاد دو کشور می‌تواند فرصتی برای توسعه روابط باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});