• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
استاندار آذربایجان شرقی:

تنها ۲۰ درصد از ذخایر معدنی آذربایجان‌شرقی استخراج می‌شود

  • کد خبر : 38142
  • 25 آبان 1400 - 10:00
تنها ۲۰ درصد از ذخایر معدنی آذربایجان‌شرقی استخراج می‌شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: تنها ۲۰ درصد از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تن ذخایر معدنی آذربایجان‌شرقی استخراج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، عابدین خرم در حاشیه همایش ائمه جمعه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ نیمه‌تمام در استان، اظهار داشت: اگر این پروژه‌ها تکمیل شوند بخشی از مشکلات برطرف می‌شود و سیاست دولت نیز بر این است که هیچ کار جدیدی شروع نشود، مگر اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: دولت، نهضت ملی مسکن را به عنوان پیشران اقتصاد و فعال کردن صنایع مرتبط آغاز کرده و این طرح در هر شهرستان، متناسب با وضعیت مسکن اجرا خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر افزایش ارتباطات منطقه‌ای استان تأکید کرد و گفت: رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام شده و براساس مأموریتی که از سوی دولت محول شده به دنبال افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه هستیم.

وی با اشاره به ذخایر غنی معدنی در استان، گفت: تنها ۲۰ درصد از مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تن ذخایر معدنی استان استخراج می‌شود که باید با کار کارشناسی و با لحاظ مسائل زیست‌محیطی، این حوزه به عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه استان فعال شود.

استفاده بهینه از پارک‌های علم و فناوری استان

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه پیگیر استفاده بهینه از پارک‌های علم و فناوری استان هستیم، گفت: باید ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت و معدن افزایش یابد و برنامه‌ریزی لازم برای تبدیل آذربایجان شرقی به عنوان هاب صادرات فناوری و نوآوری انجام شود.

وی افزود: یکی از موانع اساسی تولید در استان، کمبود زیرساخت‌های آب، برق و گاز است که رفع مشکلات این حوزه نیز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

خرّم همچنین با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و بهداشت همچنان با بحران کرونا مواجه هستیم، گفت: متأسفانه توزیع مناسب نیروی انسانی در حوزه بهداشت و سلامت رخ نداده و در برخی مناطق با کمبود کادر درمانی مواجه هستیم که در این حوزه نیز باید اقدام اساسی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});