• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
استاندار اردبیل:

نگاه اقتصادی به مرزها باید جایگزین نگاه امنیتی شود

  • کد خبر : 38831
  • 30 آبان 1400 - 12:15
نگاه اقتصادی به مرزها باید جایگزین نگاه امنیتی شود
یاز اکو - استاندار اردبیل گفت: نگاه اقتصادی و تقویت تجارت منطقه‌ای در مناطق مرزی باید جایگزین نگاه امنیتی به مرزها باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سید حامد عاملی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی اظهار کرد: مایه تأسف است که بعد از گذشت سال‌های طولانی مردم گرمی همچنان با مشکل آب روبه‌رو هستند در حالی که باید در این زمینه پیش از این چاره‌اندیشی می‌شد.

وی با قدردانی از مجاهدت مردم گرمی در عرصه‌های مختلف به ویژه حضور پررنگ در صحنه انتخابات تصریح کرد: در ۵۰ روزی که در خدمت مردم استان اردبیل هستم تمام برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بر این بوده تا به دور از نگاه تفرقه‌افکنانه و اختلاف‌آفرین بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها با همگرایی و اتحاد کامل در پیگیری مطالبات مردم و حل مشکلات استان استفاده کنیم.

محرومیت درد مشترک همه مردم استان اردبیل

استاندار اردبیل محرومیت را درد مشترک همه مردم استان برشمرد و گفت: ما امروز شرمنده مردم هستیم که به رغم داشتن ظرفیت‌های عظیم در این استان نتوانستیم به تولید ثروت و افزایش منابع درآمدی مردم کمک کنیم.

عاملی افزود: ما تا زمانی که نتوانیم وحدت و همدلی را در پیشبرد اهداف در پیش بگیریم و به صورت مجموعه‌ای متشکل مشکلات و نارسایی‌ها را رفع و در جهت تقویت نظام اقتصادی حرکت کنیم موفقیتی به دست نمی‌آوریم و بهتر است در گره‌گشایی در مشکلات هماهنگ و همراه عمل کنیم.

وی با انتقاد از نگاه صرف امنیتی به مناطق مرزی خاطر نشان کرد: نگاه امنیتی به مرزها مانع از توسعه اقتصادی و حتی تجاری شده در حالی که در استان‌های دیگر مرزها به عنوان ظرفیت عظیم اقتصادی و منبع درآمد مردم در حوزه تجارت محسوب شده و بیشترین اثربخشی را در حوزه اقتصادی از قبل مرزی بودن شاهد هستیم.

عاملی با انتقاد از برخی تنگ نظری‌ها در استان در اجرای سفت و سخت قوانین اضافه کرد: برخی از مسئولان تلاش می‌کنند تا قوانین متروکه و مزاحم تولید و توسعه اقتصادی را در سر راه پیشرفت و ترقی این استان قرار دهند که قطعا در صورت اصلاح نشدن این فرآیند بخش عظیمی از این گره‌ها و مشکلات به وجود آمده را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

وی بیان کرد: همه باید پای کار بیایند تا با تغییر رویکردها و اصلاح فرآیندها به تقویت نظام اقتصادی سالم و تشکیل زندگی عزتمندانه برای جوانان کمک کنیم تا همه مردم استان بتوانند از منافع سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی بهره ببرند.

اولویت اصلی در گرمی توسعه اقتصادی است

عاملی اولویت اصلی در گرمی را توسعه اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: باید گام‌های جدی در این مسیر برداشته شده و با صداقت کامل موانع برای مردم بیان شود تا به صورت جدی حل چندین مشکل اساسی و گره‌گشایی اقتصادی را شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور مقرر شد از طریق سد عمارت و آبگیری آن تأمین آب پایدار گرمی انجام شده و در کنار آن از ظرفیت مرزی بودن این منطقه استفاده شود.

عاملی گفت: جوانان منطقه در انتظار گشایش و تقویت واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی هستند تا بتوانند درآمد کسب کرده و جلوی مهاجرت‌ها نیز گرفته شود.

استاندار اردبیل به منطقه گردشگری گیلارلو و ضرورت تکمیل این پروژه اشاره کرد و افزود: پروژه گردشگری گیلارلو با ۹۰ درصد پیشرفت مراحل پایانی را سپری می‌کند که قرار شد با همکاری بنیاد علوی عملیات آسفالت‌ریزی و نصب سیستم روشنایی آن انجام شده و بخشی از بدهی پیمانکاران پرداخت شود.

وی ضرورت تأمین نقدینگی را برای اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در گیلارلوی گرمی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با نظارت معاونت عمرانی قرار شد سنگ فرش، نصب چمن مصنوعی و آسفالت‌ریزی و سیستم روشنایی در این منطقه به انجام رسیده و در ۲ ماه آینده این مجموعه گردشگری آماده بهره‌برداری شود.

عاملی اضافه کرد: طرح جامع این منطقه باید به نحوی طراحی شود تا به جریان تولید ثروت در منطقه کمک کرده و در کنار آن گردشگران و مسافران از مناطق مختلف حداقل یک روز فرصت حضور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه گردشگری گیلارلو را داشته باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: بهتر است شورا و شهرداری، میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای مدیریت این مجموعه را به بخش خصوصی واگذار کنند تا از قبل آن منافع و تولید ثروت برای منطقه به وجود آید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});