• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
اختلاف ۱۶ درصدی قیمت گوشت در میادین و سطح شهر

هرکیلو گوشت قرمز چقدر گران شد؟

  • کد خبر : 40727
  • 13 آذر 1400 - 20:00
هرکیلو گوشت قرمز چقدر گران شد؟
یاز اکو - قیمت گوشت قرمز در میادین با وجود افزایش ۳ تا‌۴ درصدی در پایان هفته گذشته همچنان از میانگین نرخ سطح شهر پایین‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از همشهری، قیمت گوشت قرمز در میادین میوه و تره‌بار بعد از کاهش ۶ درصدی در آبان‌ماه دوباره اندکی بالا رفت و برخلاف ماه‌های گذشته که تنها گوشت گوساله روند افزایشی داشت، این بار هردو نوع گوشت رشد قیمت داشته‌اند.

نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران حاکی از آن است که اجزا و قطعات گوشت گوسفندی در قیمت‌گذاری جدید حدود ۳ تا ۵ درصد و گوشت گوساله ۳ تا ۸ درصد گران‌تر شده است.

با این حال مقایسه قیمت محصولات پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار با میانگین قیمت این محصولات در سطح شهر از اختلاف ۱۱ درصدی گوشت گوساله و تفاوت ۱۶ درصدی گوشت گوسفندی حکایت دارد.

اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مخلوط یا لخم گوساله در میادین ۱۳۵.۸۰۰ تومان، فیله پاک کرده گوساله هر کیلو ۲۰۱ هزار تومان، لاشه گوسفندی هر کیلو ۱۱۶.۹۰۰ و ماهیچه گوسفندی هر کیلو ۱۶۲.۵۰۰ تومان است.

قیمت دیگر قطعات گوشت قرمز در جدول پیوست مطلب آمده و قیمت‌های جدید با نرخ این محصولات در آبان‌ماه مقایسه شده است.

عرضه گوشت منجمد وارداتی با قیمت تنظیم بازاری در آبان ماه، قیمت گوشت را در میادین تا حدودی کاهش داد. قیمت بالای گوشت قرمز و کاهش توان اقتصادی خانوار‌ها تقاضا برای گوشت قرمز را در ۲ سال اخیر به‌شدت کاهش داده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});