• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

کریدور حمل و نقل شمال به جنوب و برعکس تجارت ایران و هند را جذاب کرده است/ مواد غذایی و کشاورزی زمینه همکاری زنجان و هند است

  • کد خبر : 41286
  • 17 آذر 1400 - 14:15
کریدور حمل و نقل شمال به جنوب و برعکس تجارت ایران و هند را جذاب کرده است/ مواد غذایی و کشاورزی زمینه همکاری زنجان و هند است
یاز اکو - نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با بیان اینکه هند و ایران دارای اشتراکات فراوانی از جمله اشتراکات فرهنگی هستند، گفت: وجود کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال و جنوب ایران و هند را برای همکاری تجاری با یکدیگر‌ جذاب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، مهدی رنگ رونا با اشاره به اینکه بازار کشور هند با توجه به جمعیتش از ظرفیتش مناسبی برای حضور فعالان اقتصادی استان زنجان برخوردار است، اظهار کرد: تحریم ها تبادلات تجاری دو طرف را کاهش داده که امید است با گشایش‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد زمینه فعالیت و حضور هر چه بیشتر فعالان اقتصادی برای تجارت با کشور هند فراهم شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با اشاره به اینکه چین شریک نخست تجاری هند بوده و آمریکا و عربستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و رتبه کشور ایران در تجارت با هند ۱۰ است، تصریح کرد: کشور هند و ایران دارای زمینه‌های همکاری بسیار زیادی هستند و فعالان اقتصادی ایرانی زیادی از گذشته در این کشور حضور داشته و در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت هستند.

اشتراکات فرهنگی فراوان میان مردم ایران و هند

وی با بیان اینکه هند و ایران دارای اشتراکات فراوانی از جمله اشتراکات فرهنگی هستند، تصریح کرد: وجود کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال و جنوب ایران و هند را برای همکاری تجاری با یکدیگر‌ جذاب کرده است.

رنگ رونا با اشاره به این که بندر چابهار یک مرکز استراتژیک برای همکاری بین ایران و هند محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به معافیت‌های تحریمی در حوزه مواد غذایی و کالاهای کشاورزی در همکاری با کشور هند فرصت بسیار خوبی پیش روی فعالان اقتصادی در این زمینه وجود دارد.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و هند با بیان اینکه کشور هند طی سال‌های گذشته در زمینه زیرساخت‌های دریایی فعالیت خوبی داشته و دسترسی حمل و نقل دریایی را تسهیل کرده است: ابراز کرد: چالش‌هایی از جمله نحوه انتقالات مالی و بی‌ثباتی در سیاست گذاری‌های تجاری و نگاه کوتاه مدت بازرگانان به حضور در بازار این کشور وجود دارد که باید هرچه بیشتر در راستای از پیش رو برداشتن این موانع تلاش کرد.

راه اندازی میز تجاری زنجان و هند، با هدف ارتقای صادرات استان زنجان

وی با اشاره به اینکه می‌توان میز تجاری زنجان و هند را با هدف ارتقای صادرات استان با حضور فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی زنجان راه‌اندازی کرد، تصریح کرد: پیش از تحریم‌ها و در سال ۲۰۱۸ استان زنجان حرف‌های بسیار زیادی در زمینه صادرات فلزات رنگین به کشور هند داشته و باید هرچه بیشتر در راستای فعال‌سازی زمینه‌های همکاری دو طرف گام برداشت.

همچنین رئیس اتاق مشترک ایران و هند گفت: وبینار تجاری با اتاق بازرگانی زنجان هم با هدف بررسی نحوه تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

ابراهیم جمیلی با اشاره به اینکه شرکت‌ها برای صادرات محصول خود باید بازار کشور هند را برای صادرات محصولات خود بررسی همه جانبه‌ای کنند، اظهار کرد: اتاق مشترک ایران و هند این آمادگی را دارد تا در این زمینه با شرکت‌های صادراتی همکاری و آنها را راهنمایی کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت، استاندارد، بسته بندی و مقایسه محصولات تولیدی با قیمت‌های جهانی از جمله ارکان مهم صادرات محصول به کشور هند است، خاطرنشان کرد: کشور هند دارای جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفری بوده و بازار مصرف بسیار مطلوبی پیش روی فعالان اقتصادی قرار دارد.

راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در هند

جمیلی با بیان اینکه اتاق مشترک ایران و هند در آینده نزدیک راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در این کشور و حضور رایزنان بازرگانی را در دستور کار خواهد داشت، گفت: اعضای اتاق ایران و هند می‌توانند از اپلیکیشن نمایشگاه مجازی که به زودی توسط این اتاق مشترک راه‌اندازی و به اشتراک گذاشته خواهد شد، استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها را دچار وقف کرده است، افزود: می‌توان زمینه سفر هیأت تجاری از استان زنجان را به کشور هند فراهم و از ظرفیت‌های اقتصادی و همکاری دو طرف بازدید و اتاق ایران و هند این آمادگی را دارد تا در این زمینه با اتاق بازرگانی زنجان همکاری کند.

وی با تاکید بر اینکه محصولات و ظرفیت‌های تولیدی باید به خوبی تبلیغات و شناخته شود و با همکاری اتاق بازرگانی زنجان اطلاع‌رسانی مطلوبی در آن صورت گیرد، تصریح کرد: فعالان اقتصادی استان زنجان باید با برنامه‌ریزی مطلوب در بازار کشور هند حضور پیدا کنند.

پیگیری تجارت تهاتری از سوی فعالان اقتصادی زنجان با هند

جمیلی با تاکید بر همکاری ویژه اتاق ایران و هند با اعضای اتاق بازرگانی زنجان و فعالان اقتصادی، گفت: تجارت به صورت تهاتری می‌تواند از سوی فعالان اقتصادی زنجان پیگیری شود و در ازای صادرات محصولات مختلف مواد اولیه مورد نیاز برخی از صنایع را نیز وارد کنند که این مهم در اقتصاد کشور و استان تاثیرگذار است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با بیان اینکه، برنامه‌ریزی و جدیت فعالان اقتصادی برای همکاری با کشور هند حائز اهمیت است، تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات حضور در نمایشگاه‌ها بود اما کرونا و همچنین نوسانات دلار برنامه‌های این بخش را دچار اختلال کرده است، البته می‌توان با برنامه‌ریزی زمینه حضور هندی‌ها در نمایشگاه‌های استان را نیز فراهم کرد.

جمیلی با تاکید بر این که تجار هندی از تجربه خوبی برخوردار بوده و بازار ایران را نیز به خوبی می‌شناسند، خاطرنشان ساخت: چین، هند و روسیه در اولویت‌ همکاری کشور ایران هستند که همین مهم فرصتی برای افزایش روند تجارت با کشور هند پیش روی ما قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند ادامه داد: تجارت در حال حرکت به سوی دیجیتالی است و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی زنجان در این زمینه مطلوب بوده است و می‌توان همکاری‌هایی را در این بخش نیز صورت داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});