• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
5

رهبر اپوزیسیون ترکیه بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد

  • کد خبر : 43280
  • 01 دی 1400 - 14:00
رهبر اپوزیسیون ترکیه بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد
یاز اکو_رهبر اصلی اپوزیسیون ترکیه در واکنش به مجموعه اقدامات جدید اعلام شده از سوی ترکیه گفت : یکی از مشکلات اصلی ترکیه بی اعتمادی ترک ها به اقتصاد ترکیه است که منجر به وخامت شدید ارزش پول ملی شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور، وی تاکید کرد:«آنها در حال قمار هستند. نمی توان با [پول] خزانه داری قمار کرد.

 کمال قلیچداراوغلو ، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ( CHP )، در سخنرانی خود در گروه پارلمانی در ۲۱ دسامبر گفت: این خزانه محصول تلاش ۸۴ میلیون شهروند است.

سخنان قلیچداراوغلو به دنبال مجموعه اقداماتی از سوی اردوغان مطرح شد که با هدف جلوگیری از کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر ارزها صورت گرفت و پیشنهاد شده تا خسارت دارندگان سپرده لیر ترکیه بابت زیان های احتمالی ناشی از کاهش ارزش پول محلی جبران شود.

قلیچ دار اوغلو تاکید کرد:این یک نظم جدید است که در آن فقرا کسانی را که سپرده دلاری در بانک ها دارند تامین مالی می کنند. چه کسی غرامت کسانی را که سپرده دارند پرداخت می کند؟این چه منطق و عقل و وجدانی است؟»

وی همچنین فهرست هفت ماده ای از اقدامات را برای بازگرداندن اعتماد به اقتصاد ترکیه در زمان روی کار آمدن آنها در انتخابات بعدی معرفی کرد.

 احزاب سیاسی مسئول رسیدگی به مشکلات کشور هستند. اما زمانی که این احزاب سیاسی منشأ مشکلات شوند، تنها راه رفتن به پای صندوق های رای اولیه است. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا انتخابات زودهنگام برگزار شود.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});