• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4
روح الله رشیدی در گفتگوی اختصاصی با یازاکو:

شهردار تا به‌حال نمره‌ی قبولی گرفته است

  • کد خبر : 51256
  • 29 بهمن 1400 - 13:30
شهردار تا به‌حال نمره‌ی قبولی گرفته است
روح الله رشیدی، عضو شورای ششم تبریز در پاسخ به خبرنگار یاز اکو در مورد ارزیابی عملکرد شهردار در مدت زمان کوتاهش، تشریح کرد: در هر فاصله و بازده زمانی می‌توان عملکردها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دارد. اما این ارزیابی متناسب با آن فاصله زمانی و همچنین فرصت‌ها و محدودیت‌های آن بازه زمانی باید باشد.

یازاکو؛ پریسا رضاپور _ یک عضو شورای ششم تبریز در مورد فشارهای وارد شده از بالا جهت استیضاح عباس رنجبر سکوت کرد و ضمن مخالفت با استیضاح شهردار در این مدت کوتاه، گفت: عملکرد شهردار تبریز در مجموع قابل دفاع است.
روح الله رشیدی، عضو شورای ششم تبریز در پاسخ به خبرنگار یاز اکو در مورد ارزیابی عملکرد شهردار در مدت زمان کوتاهش، تشریح کرد: در هر فاصله و بازده زمانی می‌توان عملکردها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دارد. اما این ارزیابی متناسب با آن فاصله زمانی و همچنین فرصت‌ها و محدودیت‌های آن بازه زمانی باید باشد. ما باید دریافت و تصوری از وضع موجود داشته باشیم تا متناسب با وضع موجود در آن بازه‌ی زمانی اهداف اصلاحی تعریف کنیم. مثلا در بازه‌ی زمانی دو ماهه یا شش ماهه، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم و سپس نسبت به ارزیابی موفقیت آن اقدام کنیم.
وی ادامه داد: شهرداری تبریز یک سازمان بزرگ با وظایف سنگین و پیچیده است که دارای مشکلات انباشته در حوزه‌های مختلف مالی، اقتصادی، نیروی انسانی، فضای سبز و … است. معیار ارزیابی و سنجه را باید در مرحله‌ی اول مشخص و درست تعریف کنیم، سپس می‌توان ماه به ماه هم ارزیابی کرد و این کار هیچ عیب و ایرادی ندارد.
وی یادآور شد: فقط مشکل از آنجا ناشی می‌شود که انتظار داشته باشیم برنامه‌ی شش ماهه یا یک ساله را در بازه‌ی زمانی یک ماهه برآورده کنند.
رشیدی در خصوص عملکرد شهردار در حوزه‌های مختلف شهری بیان کرد: با توجه به این بازه‌ی زمانی، عملکرد شهردار در حوزه‌های مختلف متفاوت است. در برخی حوزه‌ها خوب، در برخی متوسط و در بعضی موارد ضعیف است، ولی معدل شهردار را قابل دفاع می‌دانم چون جهت‌گیری‌هایشان برای اصلاح امور داخل سازمان شهرداری و ماموریت‌هایی که بیرون از شهرداری دارند، مناسب و مساعد است.
رشیدی با اشاره به اینکه استیضاح ابزاری برای شورا است، تصریح کرد: استیضاح به عنوان ابزار و امکان نظارتی شورا است و باید به‌موقع و به‌هنگام و بدرستی از آن استفاده شود.
وی افزود: خواسته‌ی ما از شورا این بود که قوه‌ب نظارتی و انگیزه‌های نظارتی خود را تقویت کند. شاید بتوان گفت نقطه‌ی قوت شورای ششم این است که در آن میل نظارت بر شهرداری افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: اما این نظارت و استفاده از امکان‌های نظارتی مانند تذکر، سوال و استیضاح باید به قصد حل مسئله استفاده شود. چه بسا شورا در ماه اول یا حتی ماه دوم به این نتیجه برسد که باید شهردار استیضاح شود.
وی خاطر نشان شد: مقصودم این است که ابزار مورد استفاده شورا اعم از تنبیه یا آگاهی بخشی، متناسب با مسئله باشد. حال سوال این است که در همه موارد فقط از طریق استیضاح می‌توان به هدف رسید؟ بر این اساس من در این مورد مخالف استیضاح هستم و معتقدم که ابعاد مختلف موضوع و بخصوص صورت مسئله، روشن نیست. مسائلی که تا کنون مطرح شده است با ابزاری به نام استیضاح متناسب نیست.
رشیدی در پاسخ به سوال خبرنگار یازاکو مبنی بر فشار و تهدید از بیرون سازمان برای استیضاح شهردار گفت: به جهت احترام به استقلال اعضای شورا ترجیح می‌دهم به سوال شما پاسخ ندهم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=51256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});