• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

احیای مسیر ریلی جلفا- نخجوان/ ارائه بسته‌های گردشگری به اتباع کشورهای همسایه

  • کد خبر : 53957
  • 16 اسفند 1400 - 16:00
احیای مسیر ریلی جلفا- نخجوان/ ارائه بسته‌های گردشگری به اتباع کشورهای همسایه
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر احیای فعالیت مسیر ریلی جلفا- نخجوان، گفت: رهاورد تردد قطار در این مسیر، آغاز یک حرکت وسیع تجاری، گردشگری و دیپلماتیک است که نقطه عطفی را در ارتباطات منطقه‌ای رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در جریان بازدید از پایانه مرزی جلفا، اظهار داشت: تردد قطار در مسیر جلفا- نخجوان، هدف مشترک ما و سرکنسول کشورمان در نخجوان است که باید موانع آن را احصا و برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: برای تسریع در کار، شرکت‌های گردشگری استان هم باید در نخجوان فعال شوند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هم پیگیری کند تا مقدمات فعالیت مجدد قطار فراهم شود.

خرّم با تأکید بر طراحی و تدوین یک ساختار و مسیر مشخص برای احیای این مسیر ریلی، گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه، سرکنسول ایران در نخجوان و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، بسته‌های گردشگری تهیه و برای گردشگران خارجی معرفی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سیاست دولت مردمی، فراهم کردن زمینه و بسترهای افزایش ارتباط با کشورهای همسایه است، اظهار داشت: بسته‌های جذاب تجاری و گردشگری در راستای توسعه گردشگری با جمهوری آذربایجان و نخجوان تهیه شده است.

وی افزود: دستگاه‌های مسئول باید همکاری کنند تا دیپلماسی مرزی را هدفمندتر کرده و به نتایج مثبتی در این حوزه برسیم.

از حالت بن‌بست گذشته عبور کرده‌ایم

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم در این جلسه با بیان اینکه با شرایط جدیدی در منطقه مواجه هستیم، اظهار داشت: از حالت بن‌بست گذشته عبور کرده‌ایم و تحولات جدیدی در حوزه حمل‌ونقل در منطقه رخ داده است.

سیداحمد حسینی افزود: مردم کشورهای همسایه علاقه زیادی به رفت‌وآمد به ایران دارند و استان‌های مرزی باید زیرساخت‌های خود را برای تردد آسان اتباع این کشورها فراهم کنند.

وی با تأکید بر احیای فعالیت قطار در مسیر نخجوان به جلفا تا مشهد، گفت: مردم نخجوان هم از این کار استقبال می‌کنند و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

حسینی همچنین با بیان اینکه باید گردشگری سلامت را جدی بگیریم، افزود: شیوه‌نامه‌های گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی تعبیه شود تا گردشگران بتوانند خدمات درمانی را بدون مشکل دریافت کنند.

بررسی مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی جلفا

استاندار آذربایجان شرقی همچنین پس از این بازدید در جلسه کارگروه ویژه مرزی حضور یافت و مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی شهرستان جلفا را بررسی کرد.

خرّم در این جلسه بر تسریع در فرآیند بررسی استاندارد محموله‌های سوختی در مرز نوردوز تأکید کرد و گفت: اداره کل استاندارد باید برای جلوگیری از دپوی محموله‌های سوختی، راهکار سریع‌تری اتخاذ و ضعف‌های خود را جبران کند.

وی همچنین بر توسعه پارکینگ‌های پایانه مرزی جلفا و جانمایی استقرار دستگاه ایکس‌ری پس از نهایی شدن طرح جامع، تعیین تکلیف آسفالت جاده‌های ضلع شرقی و غربی پایانه و توقف دریافت عوارض نامتعارف به عنوان مصوبات کارگروه ویژه مرزی تأکید کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر بررسی مکان‌یابی و جانمایی استقرار دستگاه ایکس‌ری در پایانه مرزی جلفا تاکید کرد و گفت: طرح جامع پایانه‌های مرزی ظرف مدت ۴۵ روز ارائه خواهد شد.

جعفر رزمی همچنین بر پیگیری آسفالت جاده مرزی با عاملیت منطقه آزاد ارس و توقف دریافت عوارض نامتعارف در مرز جلفا تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});