• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
بازدید مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از طرح های اجرایی شهرستان مرند

اجرای طرح های الکترونیکی با جدیت در شهرستان‌مرند

  • کد خبر : 54276
  • 18 اسفند 1400 - 23:44
اجرای طرح های الکترونیکی با جدیت در شهرستان‌مرند
یاز اکو- مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی برای ارزیابی نحوه اجرای پروژه های عمرانی و طرح های جاری بیمه سلامت به شهرستان مرند سفر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو،  وحید مجیدی به همراه اعضای شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت در سفر به شهرستان مرند در ابتدا به بازدید از پروژه عمرانی احداث ساختمان جدید بیمه سلامت در این شهر پرداخت.
در جریان این بازدید مجیدی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان از آبان ماه سال‌جاری آغاز شده است، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار، مهلت شش ماهه برای اتمام پروژه به وی داده شده است. با این حال با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه شاید این مدت کمی بیشتر شود.
وی ضمن ابراز خرسندی از سرعت پیشرفت پروژه ابراز امیدواری کرد: هفته دولت سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح ساختمان جدید پروژه باشیم.
مجیدی با اشاره به کلنگ زنی دو زمین دیگر در شهرستان های ورزقان و بنای هم گفت: هم اکنون سه پروژه در حال ساخت در استان داریم که سال آینده شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.
مدیر کل بیمه سلامت استان هم چنین از برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار دوم در شهرستان بناب خبر داد.
وی در تشریح اعتبار پروژه های در حال اجرا گفت: دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه اداره بیمه سلامت بناب، سه میلیارد تومان برای اداره بیمه سلامت مرند و دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اداره بیمه سلامت ورزقان در نظر گرفته شده است.
مجیدی در خاتمه با اشاره به اجرای طرح های الکترونیکی در این اداره کل گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح ها نیاز به مراجعه حضوری به ادارات و دفتار پیشخوان کاهش محسوسی دارد.
پیمانکار پروژه نیز در گفتگو با اعضای شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه زیربنای این اداره بالغ بر ۳۰۰ متر مربع است، افزود: ساختمان شامل دو طبقه است که طبقه همکف ۱۶۵ متر مکعب و طبقه اول در ۱۳۷ متر مربع ساخته می شود.
وی از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه تا بدین لحظه خبر داد و گفت: در مسیر اجرای پروژه یکسری مسائل از قبیل سنگی بودن منطقه و مشکل خاکبرداری داشتیم و همین امر فرایند ساخت و ساز را با تاخیر مواجه کرد.

مسئول خدمات سلامت عمومی بیمه سلامت آذربایجان شرقی؛
فعالیت ۵۰۰ پزشک در قالب طرح پزشک خانواده در استان

مسئول خدمات سلامت عمومی بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز در این دیدار در جریان بازدید از مرکز بهداشت شهرستان زنوز با بیان اینکه طرح پزشک خانواده روستایی از سال ۸۴ شروع شده است، گفت: در حال حاضر تمام مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت مشمول این طرح می شوند.
اسلامی با بیان اینکه در طرح پزشک روستایی برای هر چهار هزار نفر یک پزشک، برای هر هفت هزار نفر یک ماما و برای هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به جمعیت استان اکنون ۵۰۰ پزشک خانواده، ۳۰۰ ماما و ۱۱۰ دندانپزشک در حال ارائه خدمت به جمعیت هدف هستند.
وی تاکید کرد: پزشکان عمومی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت علاوه بر درمان به بحث پیشگیری نیز مشغول هستند و به همین منظور بر اساس بسته های مختلف سنی و گروه های مختلف از قبیل کودکان زیر دو سال، ۲ تا ۵ سال، پیش دبستانی، نوجوان، جوان، مادران باردار، افراد میانسال و سالمندان خدماتی از قبیل بهورزی، مراقبت سلامت و پزشکی ارائه می دهند. همچنین طی سال با کنترل و غربالگری بیماری های مختلف از جمله دیابت و فشارخون اقدام به بیماریابی و درمان سریع می کنند.
اسلامی با تاکید بر اینکه بحث بهداشت دهان و دندان در خدمات بیمه‌ای کشور نادیده گرفته شده بود، افزود: در قالب طرح خانواده خدمات دندانپزشکی به بهترین نحو و با کمترین هزینه انجام می گیرد.
وی همچنین از ارائه بسته خدمات دارویی در تمام مراکز بهداشتی درمانی در تمام ۲۳۷ استان خبر داد و گفت: تعداد ۴۳۶ قلم دارو در این مراکز به بیماران عرضه می شود.
اسلامی همچنین از تعهد بیمه سلامت در قبال انجام رایگان ۵۳ قلم خدمات آزمایشگاهی به خصوص برای نوزادان، مادران باردار و افراد بالای ۳۰ سال به منظور غربالگری خبر داد.
در ادامه این دیدار پزشک حاضر در مرکز با بیان اینکه شهرستان زنوز دارای چهار هزار و ۳۲۳ نفر جمعیت است، گفت: بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از ما خدمات دریافت می کنند.
وی گفت: در این مرکز علاوه بر انجام معاینات و آزمایش های روتین تیم روانشناسی و کارشناسان تغذیه نیز با تعرفه دولتی ارائه خدمت می کنند.
این پزشک میانگین مراجعه به مرکز را در طول شبانه روز بین ۳۰ الی ۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: این رقم با احتساب بازدیدهای هفتگی و استقرار در مناطق روستایی شهرستان در روز بین ۷۰ تا ۱۰۰ ویزیت می شود.
گفتنی است، در جریان این بازدید تعدادی از زنان سالمند که برای ویزیت به مرکز مراجعه کرده بودند، در گفتگو با اعضای شورای اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده توسط بیمه سلامت در شهرستان ابراز رضایت کردند. هم چنین حذف دفترچه های کاغذی را اقدام خوبی دانستند که باعث شده هر زمان و هر کجا لازم بود بدون نگرانی از نبودن دفترچه به راحتی به پزشک یا آزمایشگاه مراجعه کنند.
در ادامه این سفر مدیر کل بیمه سلامت استان به همراه اعضای شورای اطلاع رسانی به مطب دکتر حسن زاده؛ پزشک متخصص کودکان سر زده و از نزدیک در جریان اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این مطب قرار گرفتند.
این پزشک متخصص در رابطه با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: اوایل کار یکسری مشکلات از جمله سرعت پایین اینترنت کار را برای من و همکاران دشوار کرده بود، اما اکتون چند ماهی است که این مساله رفع شده است.
وی با اشاره به مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: الان ۱۰۰ درصد نسخ در این مطب به صورت الکترونیکی نوشته می شود و تمام بیمه شدگان بیمه سلامت بدون نیاز به دفترچه با دارا بودن کد ملی به راحتی درمان می شوند.
متخصص کودکان تاکید کرد: من به شخصه نسخه نویسی الکترونیکی را به روند قبلی که همان نسخه کاغذی است ترجیح می دهم، چرا که به راحتی در هر ساعت از شبانه روز می توانم به سوابق درمانی و دارویی بیماران خود دسترسی داشته باشم.
داروخانه آخرین مقصد بازدید مدیر کل بیمه سلامت استان در شهرستان مرند بود.
مسئول داروخانه در این دیدار با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بدون هیچ گونه مقاومتی در اجرای این طرح پیشگام بوده، تاکید کرد: من هیچ گاه راضی به بازگشت به دریافت نسخه کاغذی نیستم. این طرح مزایای زیادی دارد، اما متاسفانه عده محدودی از همکاران پیاز داغ مساله را زیاد می کنند تا به همه بگویند این طرح شدنی نیست.
وی گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی الان هم سرعت رسیدگی به نسخ افزایش یافته است، هم هیچ قلم خوردی نیست که نسخه پیچ را به اشتباه بیاندازد.
مسئول این داروخانه تصریح کرد: الان هم بیمار و هم ما به خوبی می دانیم که چه دارویی با چه دوزی، چه برندی و به نرخ دولتی یا آزاد نوشته شده است.
وی گفت: قبلا هنگام نیاز به ارسال فاکتور برای بیمه تکمیلی نیازمند صرف زمان زیادی بودیم، اما با اجرای این طرح فقط کافیست از نسخه موجود در سامانه پرینت بگیریم و مهر بزنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});