• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ترکمنستان درهای جهنم را می بندد؛ پنجاه سال است که می سوزد

  • کد خبر : 57758
  • 21 فروردین 1401 - 20:49
ترکمنستان درهای جهنم را می بندد؛ پنجاه سال است که می سوزد
یاز اکو- بسته شدن دهانه گاز دروازه در همایش بین المللی سرمایه گذاری نفت و گاز طبیعی ترکمنستان در عشق آباد مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تلگراف، بایراممیرات پیرنیازوف مدیر موسسه تحقیقات گاز طبیعی ترکمنستان طی سخنانی در این مجمع گفت که بستن این دهانه توسط محققان ترکمنستان در حال بررسی است.
پیرنیازوف گفت که دهانه گازی دروازه حدود ۵۰ سال است که می سوزد. وی گفت: مقدار زیادی گاز طبیعی در محوطه دهانه گاز دروازه روزانه سوخته می شود که باعث آسیب جدی به محیط زیست می شود بنابراین بایستی‌ بسته شود.
این مجمع همچنین پیشنهادهای واصله از خارج کشور برای بستن دهانه گاز را ارزیابی کرد. بر این اساس دانشمندان بلاروس و اسلوونی نیز پیشنهاداتی را برای مشارکت در این پروژه به ترکمنستان ارائه کرده اند.
اودیل رنو باسو رئیس بانک بازسازی و توسعه اروپا گفت که آنها آماده همکاری با ترکمنستان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مضر و کمک به توقف نشت گاز طبیعی در دهانه گاز دروازه هستند.
دهانه گازی موسوم به دروازه جهنم در ترکمنستان در ۲۷۰ کیلومتری عشق آباد در استان آخال و در مرکز صحرای قراقوم قرار دارد.
دهانه گاز دروازه در طول حفاری در دوران شوروی در دهه ۱۹۷۰ شکل گرفت. گاز حاصل از رانش زمین باعث آسیب رساندن به محیط زیست و زیستگاه شده است.این دهانه که ۶۰ متر عرض و ۲۰ متر عمق دارد، حدود ۵۰ سال است که گاز طبیعی می سوزاند. ۳ دهانه دیگر وجود دارد که یکی از آنها پر از آب است که در فاصله ۷-۵ کیلومتری دهانه گاز دروازه قرار دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});