• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

آرزوهای متوهمانه پوتین پایانی ندارد

  • کد خبر : 58268
  • 25 فروردین 1401 - 13:13
آرزوهای متوهمانه پوتین پایانی ندارد
میگوید تحریم‌ها باعث پیشرفت‌ روسیه شده است. روسیه قصد ندارد درهای خود را به روی کسی ببندد، منزوی ساختن کشور بزرگی مانند روسیه قطعاً غیرممکن است. روسیه تاکنون در سایه تحریم‌های غربی به پشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است!

یازاکو؛ افشار سلیمانی سفیر اسبق ایران در آذربایجان – میگوید تحریم‌ها باعث پیشرفت‌ روسیه شده است. روسیه قصد ندارد درهای خود را به روی کسی ببندد، منزوی ساختن کشور بزرگی مانند روسیه قطعاً غیرممکن است. روسیه تاکنون در سایه تحریم‌های غربی به پشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است!
پ.ن:در ایران هم از این سخنان متوهمانه زیاد گفته شد و بعضا اکنون نیز گفته میشود .
اما من پاسخ این دو سوال را از کسانی که اینگونه سخن میگویند را نگرفته ام:
اول اینکه آیا بدون تحریم شدن امکان پیشرفت وجود ندارد؟
دوم اینکه اگر با تحریم ،پیشرفت حاصل میشود پس چرا این همه تقلا برای مذاکره کردن باهدف رفع تحریمها صورت میگیرد ؟

پوتین متوهم و متجاوز همچنین میگوید تحمل نسل‌کشی که ۸ سال در دونباس ادامه داشت، به سادگی غیرممکن بود و ما چاره‎ای جز اقدام نظامی نداشت!
پ.ن:گاسپادین پوتین، در دنباس نسل کشی در جریان نبود بلکه این تو بودی که پس از فرار سرسپرده ات از اوکراین یعنی گاسپادین یانکوویچ رئیس جمهور اسبق اوکراین در سال دوهزاروچهارده، در دنباس جدایی طلبی راه انداختی و کریمه را تصرف کردی و اوکراین هم باید از تمامیت ارضی خود دفاع میکرد.مگر تو در چچن کم آدم کشتی ‌،چچینیها هم استقلال می خواستند چرا برای دنباس استقلال میخواهی اما برای چچن و داغستان و بالکارستان و تاتارستان حاض نیستی حتی خودمختاری بدهی ؟

از افاضات دیگر پوتین در گِل نشسته این است که میگوید جهان در حال عبور از تک قطبی شدن است! و در این دنیا یک کشور نمی‌تواند سلطه کاملش ر ا بر جهان حفظ کند، آنچه امروز شاهدیم تلاش برای عبور از جهانی تک قطبی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پدیدار شد.
پ.ن: آقای پوتین این سخن جدیدی نیست .پس از فروپاشی شوروی که حقش بود نظام بین الملل نه تک قطبیست نه دو قطبیست و نه چند قطبی . مثل همیشه محور اساسی قدرت است و قویترین قدرت با قدرتهای کوچکتر از خودش براساس رویکردها و منافع مشترک هماهنگ متحد میشود و تو نتوانستی اینگونه عمل کنی حتی با پیرامونت کاری کردی که همسایه هایت هم از تو فرار میکنند و سوی ناتو واتحادیه اروپامیروند!

در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک با لوکاشنکو همتای بلاروسی اش می گوید مذاکرات با اوکراین به بن بست رسیده است! وی همچنین ادعاهای غرب درباره رخدادهای بوچا را “جعلی” خواند.!

پ.ن: من که یک هفته پیش در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته بودم این مذاکرات به نتیجه نمیرسد .تو تازه از شکست مذاکرات خبر میدهی؟
پوتین عزیز چون تو قصد مذاکره نداری ‌بلکه میخواهی دیکته بگویی و زلنسکی هم همان را بنویسد و تحویل تو بدهد تا تصحیحش کنی ! از کدام مذاکره‌حرف میزنی ؟ کریمه را اشغال کردی.دنباس را میخواهی تصرف کنی .اوکراین را هم با خاک یکسان کردی .تحکم میکنی که اوکراین نیروی نظامی هم نداشته باشد!عضو ناتو هم نشود.زبان روسی هم زبان رسمی اوکراین شود .یعنی میخواهی اوکراین کشور نباشد .پس مذاکره به چه دردی میخورد ؟
آقای پوتین تا دیرتر نشده از توهم بیا بیرون ،همه اوکراین را هم تصرف کنی چیزی گیرت نمی آید ، با این تحریمها و نارضایتیها در روسیه و منطقه و جهان به جایی نمیرسی .این همه که نگران عضویت اوکراین در ناتو بودی در حالیکه هنوز نه به بار بود و نه به دار چون در ناتو هنوز دراین مورد اجماع نبود اما تو خودت با این اشتباه استراتژیکت روسیه را کشان کشان بردی بسوی ناتو و الان ناتو با تو همسایه است .فنلاند هم که نمیخواست‌عضو ناتو شود بزودی درخواست عضویت در ناتو را به دبیرخانه این سازمان تسلیم خواهد کرد .احتمالا سوئد هم اقدام مشابهی خواهد نمود. اوکراین و ملدوای و گرجستان هم از سوی اتحادیه اروپا پذیرفته خواهند شد . نسل کشی سربازانت در بوچا و سایر شهرهای اوکراین هم جعلی نبود و تو مثل همیشه دروغ گفتی .همانگونه که میگفتی قصد حمله به اوکراین را نداری ! اما حمله کردی .
آقای پوتین آچمز شدی ، قبول کن که باختی ،اگر میخواهی جبران مافات کنی بیا مردانگی کن و استعفا بده و زمینه برگزاری انتخابات آزاد را در روسیه فراهم کن واینگونه نام نیکی از خودت در تاریخ برجای بگذار.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});