• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

تحقق رشد ۸٫۷ درصدی بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۲٫۲ همت

  • کد خبر : 59127
  • 31 فروردین 1401 - 13:45
تحقق رشد ۸٫۷ درصدی بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۲٫۲ همت
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‎شرقی حجم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در سال 1400را 3.59 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود رشد 8.7 درصدی این بخش با سرمایه‌گذاری 2.2 همتی محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، محمد فرشکاران امروز در جلسه رشد اقتصادی بخش کشاورزی، سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ را رقم ۳٫۷۵ درصد اعلام و اظهار کرد: فائق آمدن نظام سنتی به مدرن را علت اصلی ارزش افزوده پایین این بخش در استان می‌دانم.
وی حرکت استان به‌سمت کشاورزی مدرن و صنعتی، ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی با کاهش مصرف و هدررفت آب و اصلاح الگو و شیوه کشت و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید، فرآوری و توزیع محصولات غذایی و کشاورزی را مهمترین جهت‌گیری‌های توسعه استان تا سال ۱۴۲۰ در بخش کشاورزی برشمرد.

فرشکاران بر لزوم تدوین و اجرای نظام بهره برداری مناسب از منابع در بخش کشاورزی در جهت راهبری تشکل های کشاورزی و تأمین به موقع نهاده های کشاورزی و ساماندهی محل، نامگذاری و توزیع محصولات تولیدی با کاهش حلقه های واسطه گری تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‎شرقی همچنین از اهمیت افزایش فرآوری محصولات تولیدی و کاهش نسبی ضایعات تولیدات کشاورزی، افزایش ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی، توسعه تدریجی خدمات جنبی نظیر نگهداری، فرآوری و توزیع مکانیزه و صادرات بخش کشاورزی با تکمیل زنجیره تولید و توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی یاد کرد.

فرشکاران تصریح کرد: باید اعتبارات و تمام ظرفیت های استان را به شیوه ای هدفمند و جهت دار در بخش کشاورزی صرف کنیم تا منجر به ارتقاء بهره وری در این بخش شود و بتوانیم قدم های موثری در تغییر رفتارها و دانش بنیانی این بخش داشته باشیم.

ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان پرداخت و گفت: بیشترین ارزش افزوده این بخش نه در زراعت بلکه در حوزه دام و طیور است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

اکبر فتحی سهم بری بخش کشاورزی از اعتبارات استان را در طی سال های اخیر حداکثر ۸ درصد و در سال گذشته حدود ۵٫۶ درصد اعلام کرد.

در ادامه گزارش آخرین وضعیت پروژه های حوزه کشاورزی استان در بخش های مختلف ارائه شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});