• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

گروه اوپک تولید خود را در ژوئن افزایش می دهد

  • کد خبر : 61055
  • 16 اردیبهشت 1401 - 11:00
گروه اوپک تولید خود را در ژوئن افزایش می دهد
یازاکو_گروه اوپک که متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و برخی از کشورهای تولیدکننده غیراوپک است، تولید خود را در ماه ژوئن تقریباً 432 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبربیست و هشتمین اجلاس وزیران که به صورت آنلاین توسط وزرای انرژی و نفت ۱۳ عضو اوپک به رهبری عربستان سعودی و ۱۰ کشور غیرعضو تولیدکننده نفت به رهبری روسیه برگزار شد، به منظور ارزیابی شرایط بازار و بحث در مورد میزان تولید قابل اجرا به عنوان ژوئن، پایان یافت.
در بیانیه اوپک آمده است که مبانی و چشم انداز فعلی بازار نفت حاکی از تعادل بازار است و اثرات عوامل ژئوپلیتیکی و مسائل اپیدمی جاری رصد می شود.
این گروه اعلام کرد:با رعایت تصمیم افزایش تدریجی تولید روزانه نفت در نوزدهمین اجلاس وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۰، تولید خود را ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: نشست بعدی گروه اوپک در دوم ژوئن برگزار خواهد شد.
توافق کاهش تولید گروه اوپک
این گروه که در آوریل ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیون بشکه از تولید روزانه نفت خام خود را به دلیل کاهش تقاضا به موازات اپیدمی کووید-۱۹ کاهش داد، از آوریل ۲۰۲۱ شروع به کاهش تولید در فواصل زمانی منظم کرد، زیرا تقاضا شروع به بهبود کرد.
در راستای تصمیمی که در نوزدهمین اجلاس وزیران گرفته شد، گروه اوپک از ماه اوت تاکنون به تدریج تولید روزانه نفت خام خود را تقریباً ۴۰۰ هزار بشکه در ماه افزایش داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});