• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا مدعی شد: ضربه سنگین قوانین کووید چین به اعتماد تجاری

  • کد خبر : 61345
  • 18 اردیبهشت 1401 - 11:45
اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا مدعی شد: ضربه سنگین قوانین کووید چین به اعتماد تجاری
یاز اکو_بر اساس یک نظرسنجی گروه تجاری، سیاست سختگیرانه چین در برابر کرونا با عنوان کووید صفر منجر به کاهش اعتماد در میان شرکت‌های اروپایی فعال در این کشور شده است، چرا که تداوم این روند زنجیره‌های تامین را با مشکل مواجه کرده و موجب کاهش درآمد شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، پکن همچنان به استراتژی خود برای از بین بردن خوشه‌های ویروس کرونا با قرنطینه‌های هدفمند و آزمایش‌های انبوه پایبند است.

اما اتاق بازرگانی اروپا در گزارشی اعلام کرد: اقدامات محدودکننده و سختگیرانه در ده‌ها شهر چین، از جمله بزرگترین شهر شانگهای، باعث “اختلال در اعتماد تجاری شده و شرکت های اروپایی را مجبور به ترک چین می کند.

در گزارش این اتاق آمده است: «در حالی که جنگ (در اوکراین) بر مشاغل اروپایی فعال در چین تأثیر گذاشته است، کووید-۱۹ یک چالش بسیار فوری تر را موجب شده و باعث کاهش قابل توجه اعتماد تجاری شده است.

نظرسنجی از بیش از ۳۷۰ عضو در اواخر آوریل نشان داد که نزدیک به یک چهارم از پاسخ دهندگان در حال حاضر در حال بررسی انتقال سرمایه گذاری های فعلی یا برنامه ریزی شده در چین به بازارهای دیگر هستند.

نتایج نشان می‌دهد که تقریبا ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی درآمد خود را برای امسال کاهش داده‌اند، در حالی که حدود یک سوم شاهد کاهش کارکنان بوده‌اند.

   
بسیاری از شرکت‌ها همچنین گزارش دادند که در زنجیره‌های تامین، با مشکل دسترسی به مواد خام و اجزای سازنده یا تحویل محصولات نهایی با مشکلات جدی روبرو شده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=61345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});