• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
یادداشت؛

برنامه ریزی اقتصادی را به اقتصاددانان بسپارید

  • کد خبر : 62536
  • 26 اردیبهشت 1401 - 11:15
برنامه ریزی اقتصادی را به اقتصاددانان بسپارید
یاز اکو - اقتصاددانان وطن پرست و جراحان پزشک اقتصادی را دعوت کنید، تا یک برنامه ریزی اقتصادی با هماهنگی سایر متخصص های با تجربه تنظیم کنند، ایران صدها اقتصاددان خبره دارد، می توانند در جهت کمک به دولت کشور را از این بحران اقتصادی نجات دهند. دولت نیز به اندیشه های اقتصادی و سیاسی آنها در عمل گوش دهد به عنوان یک دانش آموخته اقتصاد و مدیریت. تاسف می خورم که دولت به فکر کالابرگ الکترونیک بعد از چهل وسه انقلاب با داشتن این همه توانمندیهای محیطی و انسانی است.

یازاکو؛ محرم شاه بلاغی – اقتصاد دولتی و رانتی جواب نمی دهد، اقتصاد را سیاسی نکنید، اقتصاد را بدهید به بخش خصوصی و نظریه آدام اسمیت اقتصاددان کلاسیک امریکا را پیاده کنید، دولت نباید در اقتصاد دخالت کند، چون دولت تاجر خوبی نیست، چون غربی ها اندیشه های اقتصادی اقتصاددانان کلاسیک و نئو کلاسیک را در اقتصاد عملیاتی کردند، قوانین عرضه و تقاضا و تعیین قیمت به وسیله دست های نامرئی در بازارهای رقابتی باید عملی شود، یارانه را هدفمند کنید، آنهایی که مشکل جسمانی و ناتوان، و پیر و فرسوده اند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دهید.

سرمایه گذاری مولد و زیربنایی عمرانی را عملی کنید. برای بیکاران اشتغال زایی کنید، بروید برای کسانی که تخصص، مهارت و سلامت فیزیکی دارند، شغل تعریف کنید، تا کار کنند، در اقتصاد و تولید ملی نقش داشته باشند، ماهیگیری را یاد بدهید، تا خود درآمد کسب کنند، اقتصاد را به اهلش بسپارید، تا سیستم عرضه و تقاضا در اقتصاد بازار آزاد قیمت را تعیین کند. اقتصاد دستوری جواب نمی دهد اقتصاد اثباتی و تحلیلی جواب می دهد. چون اقتصاد علم تولید، توزیع و مصرف است، علم تخصیص بهینه منابع محدود جهت ارضای خواسته های نامحدود بشری است، علم بهزیستی بشریت است و علم توزیع عادلانه منابع تولیدی است، تولید و توزیع را بدهیم بخش خصوصی. در بخش خصوصی رقابت ایجاد کنیم، تا کیفیت تولید را افزایش دهند، دست مصرف کننده را باز بگذارید تا بر اساس مطلوبیت، کیفیت، مصرف کالا و خدمات را انتخاب کنند و دولت در دیپلماسی اقتصادی و سیاسی کار کند، مشکل دیپلماسی خارجی با دنیا را برای همیشه حل کنید. دیپلماسی اقتصادی و سیاسی را در دویست کشور دنیا فعال کنید، تولید را برند کنید، تحقیقات بازاریابی از طریق مدیریت بازاریابی را توسعه دهید، کالاهای رقابت پذیر و برند و مشتری مدار و با کیفیت در بنگاه های اقتصادی تولید کنید، تا در دنیای تجارت جواب بدهد، درآمدهای ارزی افزایش یابد، روش های سیاست های داخلی و خارجی را بر اساس منافع ملی تغییر دهید، ملت ایران از این روش های غیر کار آمد خیلی ضرر دیده و فقیر شده است نجات دهید.

در زنجیره تجارت جهانی از طریق قانون اینکوترمز به مازاد تجارت جهانی برسیم.

اقتصاد را بدهید، دست اقتصاددانان وطن پرست تا برنامه ریزی اقتصادی کنند، تا دولت از طریق دیپلماسی اقتصادی، سرمایه گذاران خارجی و داخلی را برای سرمایه گذاری در زیربخش های اقتصادی ترغیب کند، تا در افزایش تولید ملی نقش بازی کنند، و اقتصاد رفاه ملت افزایش یابد.

صنعت توریسم را عملیاتی شود، ایران جاذبه های گردشگری بی نهایت دارد، می شود میلیاردها دلار برای ملت ایران درآمد داشته باشد، می توان از طریق فرودگاه بین الملی امام خمینی حداقل سالانه ده میلیارد دلار کسب کنیم، تجربه کشورهای ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و امارات و قطر و مصر و سنگاپور و کشورهای اروپایی را در مورد توسعه وصنعت توریسم مطالعه کنید که چقدر از صعنت توریسم درآمد دارند؟

آخر در این دنیای بزرگ می شود فقط با همسایه ها مانند عراق و سوریه و سودان و کشورهای آفریقایی، و یمن و بورکینافاسو و کشورهای مشابه آنها همکاری اقتصادی کنیم، آنها همیشه دست شان به طرف جیب ماست.

حاکمان این همه در طول ۴۳ سال سرمایه گذاری در سیاست خارجی در کشورهای دیگر کردید چه منافع ملی داشتند، اگر اقتصاددانان با تحلیل هزینه – سود بررسی کنند خیلی هزینه های فرصت داشتیم و منابع را از دست دادیم، اجازه بدهید در بخش ها و شهرها و نواحی ایران تانک های فکری و خانه های توسعه تشکیل شود، و متخصص های هر رشته با توجه به توانمندی های محیطی و نیروی انسانی و تهدیدها و فرصت ها در جهت نوشتن برنامه توسعه و فقرزدایی تلاش کنند، آقایان مسئولین کشور، اداره کشور باید از طریق خرد جمعی بدون توجه به عقاید سیاسی آنها امکان پذیر باشد.

دولت فقط با کمک اهل فن برنامه ریزی استراتژیک را تدوین کند، و سیاست ها و خط مشی ها و هدفها را مشخص کند، و لوایح و طرحهای که در مجلس به قوانین تبدیل کنند، ابلاغ کند یعنی دولت سیاستگذار باشد، وظیفه دولت دفاع ملی و امنیت مردم، ایجاد عدالت از طریق قوه قضائیه و دادن حق به ذیحق است، مواظب عدالت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در کل عدالت اجتماعی باشد، و غیر مستقیم توانمندسازی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی در کل اجتماعی از طریق بخش خصوصی کنترل کند، و بانک مرکزی، سازمان مدیریت برنامه ریزی، مرکز آمار ایران، دانشگاه ها، و قوه قضائیه باید مستقل باشند، دولت، باید لایحه بدهد قوانین مقررات غیر کارآمد و ساختارها را مجلس اصلاح کند، از اندیشه اقتصاددانان و خبرگان با تجربه بهره ببرند، در غیر این صورت روش های قبلی و سنتی و حاکمیت دولت در اقتصاد جواب نخواهد داد مدیریت کلان اقتصادی فعلی چون تخصص و تجربه کافی در جراحی اقتصاد ندارند کارساز نیستند.

اقتصاددانان وطن پرست و جراحان پزشک اقتصادی را دعوت کنید، تا یک برنامه ریزی اقتصادی با هماهنگی سایر متخصص های با تجربه تنظیم کنند، ایران صدها اقتصاددان خبره دارد، می توانند در جهت کمک به دولت کشور را از این بحران اقتصادی نجات دهند. دولت نیز به اندیشه های اقتصادی و سیاسی آنها در عمل گوش دهد به عنوان یک دانش آموخته اقتصاد و مدیریت. تاسف می خورم که دولت به فکر کالابرگ الکترونیک بعد از چهل وسه انقلاب با داشتن این همه توانمندیهای محیطی و انسانی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=62536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});