• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

درآمد غول‌های تکنولوژی از کجا می‌رسد؟

  • کد خبر : 63330
  • 31 اردیبهشت 1401 - 18:15
درآمد غول‌های تکنولوژی از کجا می‌رسد؟
یاز اکو - غول‌های تکنولوژی جهان، مانند اپل و گوگل پردرآمدترین شرکت‌های جهان هستند اما نحوه درآمدزایی آنها متفاوت است. درآمد آنها از کجا می‌آید؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، غول‌های تکنولوژی سال ۲۰۲۱ شرکت‌های اپل، آمازون، گوگل، متا و مایکروسافت بودند. این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱٫۴ تریلیون دلار درآمد داشتند. منابع این درآمد چیست و چه بخش‌های مختلفی دارد؟

در این گزارش به راه‌های اصلی کسب درآمد این چند کمپانی بزرگ جهان و میزان افزایش درآمد آنها در چند سال اخیر می‌پردازیم.

راه اصلی درآمد غول‌های تکنولوژی

به نقل از ویژوال کاپیتالیست، دو راه اصلی برای کسب درآمد این کمپانی‌ها وجود دارد. آنها یا محصولات خود را به شما می‌فروشند یا توجه شما را به عنوان محصول به تبلیغ کنندگان می‌فروشند. اپل، آمازون و مایکروسافت در دسته اول قرار می‌گیرند. آنها مانند بسیاری از کسب و کارهای معمول در ازای پول به فروشندگان پیشنهاد محصولی را می‌دهند که وجود خارجی دارد؛ به این معنا که یا فیزیکی است یا دیجیتال. برای مثال بیش از نیمی از درآمد اپل از فروش گوشی‌های آیفون، یک سوم درآمد مایکروسافت از خدمات رایانش ابری آژور و نزدیک به نیمی از درآمد آمازون، از فروش محصولات روی سایت است.

در سوی دیگر ماجرا شرکت‌هایی مانند متا و گوگل به شیوه متفاوتی عمل می‌کنند. آنها به جای فروش محصولات واقعی، بخش عمده درآمد خود را از فروش توجه مخاطبان خود به کسب و کارهای دیگر کسب می‌کنند. . بیش از ۹۸ درصد درآمد کمپانی متا از تبلیغات فیس‌بوک است و ۸۱ درصد درآمد گوگل از تبلیغ در برنامه‌های مختلف گوگل به دست می‌آید.

افزایش درآمد در دوران کرونا

با وجود این تفاوت در نحوه درآمدزایی این شرکت‌ها وجه مشترک تمام آنها این است که درآمدشان در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

برخلاف تمام آشوبی که کرونا برای جهان ایجاد کرد از جمله اینکه نرخ بیکاری از افزایش داد، این غول‌های تکنولوژی افزایش درآمد چشمگیری را تجربه کردند. در دوران پیش از کرونا یعنی در سال ۲۰۱۹ مجموع درآمد این شرکت‌ها ۱۲ درصد نسبت به سال قبل خود افزایش داشت. سال بعد یعنی سال ۲۰۲۰ و آغاز همه‌گیری کرونا و بسیاری از چالش‌های اقتصادی همراه آن، این غول‌های تکنولوژی ۱۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش درآمد داشتند. در سال ۲۰۲۱ هم این افزایش درآمد به ۲۷ درصد رسید.

در واقع تغییراتی که کرونا در جامعه ایجاد کرد باعث شد تقاضا برای خدمات و محصولات این شرکت‌ها افزایش پیدا کند. برای مثال محدودیت‌های مربوط به قرنطینه مردم را مجبور به خرید آنلاین کرد که فروش محصولات را رونق داد. تقاضا برای لپ‌تاپ و خدمات ابری نیز با بسته شدن ادارات و افزایش دورکاری بالا رفت.

کاهش درآمد در راه است؟

این روزها اما محدودیت‌های کرونایی بسیار کمتر شده‌اند و کشورها در حال بازگشت به حالت عادی هستند. اما این به این معنا نیست که قرار است درآمدهای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به این زودی کاهش پیدا کند.

عادت‌های کاری و شیوه خرید مردم در این مدت بسیار تغییر کرده است و احتمال اینکه پس از عادی شدن اوضاع نیز این عادات با آنها بماند زیاد است. برای مثال دو سوم کارمندان در یک نظرسنجی جهانی گفته بودند که اداره آنها می‌تواند دورکاری را یک گزینه همیشگی کند. انتظار می‌رود که درآمد فروش آنلاین تا سال ۲۰۲۵ به ۷ تریلیون دلار برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});