• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

بی مهری و کم توجهی به هنرصنعت فرش تبریز

  • کد خبر : 63872
  • 04 خرداد 1401 - 9:30
بی مهری و کم توجهی به هنرصنعت فرش تبریز
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که سردرود پایتخت تابلو فرش جهان است، اظهار کرد: با همت، تلاش و انگیزه باید غبار بی‌مهری و کم‌توجهی که بر روی هنر-صنعت فرش تبریز و سردرود نشسته است زدوده شود تا این هنر صنعت به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی صابر پرنیان در بازدید از واحد تولید فرش دستبافت در شهر ک صنعتی رجایی گفت: در بسیاری از مناطق دنیا از اتفاقات کوچکی که در گذشته رخ داده است به شکل هوشمندی برای جذب گردشگران استفاده می کنند این در حالی است که برخلاف داشته های با ارزشی که در استان وجود دارد نتوانسته ایم این ظرفیت ها را معرفی کنیم.. وی با اشاره به اهمیت حمایت از فعالان حوزه هنر – صنعت فرش دستبافت افزود: زمانی هنر – صنعت فرش تبریز و سردرود در دنیا مشهور بود ولی اکنون مدتی است که این هنر – صنعت زیبا فراموش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: فرش سردرود آوازه جهانی دارد بنا بر این باید نگرش جدیدی در این حوزه ایجاد شود چرا که هنر – صنعت فرش برای آذربایجان شرقی افتخار و غرور است.

پرنیان شهر سردرود را یک شهر اقتصادی و گردشگری دانست و گفت: کارآفرینی هایی که با احداث غذاخوری های زیبا در این شهر ایجاد شده در نوع خود بی نظیر است که باید این موارد را گسترش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بی‌نظیر آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف صنعتی ادامه داد: متراکم ترین مرکز تولید لوازم خانگی در منطقه کجوار تبریز قرار دارد که با فعالیت ۴۰۰ واحد تولیدی لوازم خانگی با تنوع تولیدات از لحاظ تکمیل زنجیره و قیمت محصولات مزیت بزرگی برای استان تلقی می شود.

پرنیان با بیان این که آذربایجان شرقی باید پایتخت اقتصادی کشور شود، اضافه کرد: در حوزه فولاد از لحاظ میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در رتبه نخست قرار داریم و در صنعت قطعه سازی به عنوان یک استان پیشتاز و پیشرو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: ۵۰ درصد تولید شیرینی، شکلات و صنایع غذایی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد که این موارد تنها بخشی از ظرفیت های این استان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});