• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

انرژی بادی و خورشیدی باعث صرفه جویی ۷ میلیارد دلاری ترکیه در واردات انرژی شد

  • کد خبر : 64051
  • 05 خرداد 1401 - 10:15
انرژی بادی و خورشیدی باعث صرفه جویی ۷ میلیارد دلاری ترکیه در واردات انرژی شد
یاز اکو_شرکت Ember مستقر در لندن در گزارشی اعلام کرد: تولید برق بادی و خورشیدی با جلوگیری از واردات 7 میلیارد دلاری سوخت فسیلی در 12 ماه گذشته، قبوض واردات ترکیه را کاهش داده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت این شرکت پیش بینی کرد،در ماه های بعد، در صورت ثابت ماندن قیمت گاز، هر ماه تقریباً ۷۰۰ میلیون دلار صرفه جویی عاید ترکیه شود.
ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورها اخیراً از افزایش قیمت برق رنج برده است. قیمت عمده فروشی ماهانه برق در یک سال تقریباً شش برابر شده است.
بر اساس این گزارش، نیروگاه های بادی و خورشیدی ترکیه ۴۶٫۳ تراوات ساعت (TWh) برق بین ماه مه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ تولید کردند.
بدون این نیروگاه‌ها، نیروگاه‌های گازسوز یا نیروگاه‌های زغال‌سنگ که به واردات متکی هستند، برای جبران آن‌ها باید کار می‌کردند. با فرض اینکه تمام برق ۴۶٫۳ تراوات ساعت توسط نیروگاه های گازسوز تولید می شود، این بدان معناست که انرژی باد و خورشید جایگزین ۷ میلیارد دلار واردات گاز اضافی در این دوره ۱۲ ماهه شده است.
نیروگاه های بادی با تولید ۳۲٫۲ تراوات ساعت خود بین مه ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲، سهمی قابل توجه در صرفه جویی واردات با ۵ میلیارد دلار دارند در حالی که نیروگاه های خورشیدی ۲ میلیارد دلار صرفه جویی در واردات دارند که ۸۶ درصد آن مربوط به نیروگاه های خورشیدی بدون مجوز است.

تهاجم روسیه به اوکراین بحران سوخت فسیلی را در سراسر جهان عمیق‌تر کرده و قیمت‌ها سوخت را بالا برده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});