• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

فورد و جنرال موتور در شرایط بحرانی/ موضوع چیست؟

  • کد خبر : 64201
  • 06 خرداد 1401 - 17:30
فورد و جنرال موتور در شرایط بحرانی/ موضوع چیست؟
یاز اکو - دو شرکت فورد و جنرال موتور در بیانیه‌ای اعلام کردند که تا سال ۲۰۲۶ منابع کافی برای تولید خودروهای الکتریکی را دارند. اما همچنان نگرانی‌هایی در رابطه با تامین کلی تجهیزات وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، فورد و جنرال موتور برای جلوگیری از شوکی دیگر در عرضه، به بخش باتری ایالات متحده نیاز دارند. بیل فورد و مری بارا، مدیران عامل این دو شرکت تضمین می‌کنند که حداقل برای چند سال آینده منابع خوبی دارند.

به گزارش بلومبرگ، رئیس فورد، بیل فورد، فرماندار کنتاکی، اندی بشیر، مدیر عامل فورد، جیم فارلی، و مدیرعامل SK Innovation، دونگ سئوب جی، در فرانکفورت، کنتاکی، در سپتامبر، زمانی که شرکت‌ها برنامه‌های خود را برای دو کارخانه باتری در این ایالت اعلام کردند.

پس از اینکه فورد اولین پیکاپ‌های برقی F-۱۵۰ لایتنینگ را در کارخانه خود در میشیگان، این هفته به نمایش گذاشت، با بیل فورد، رئیس و بنیانگذار خانواده، صحبت کردم و از آن پرسیدم که آنچه من اعتراف کردم یک سوال عجیب بود: فورد کجا خواهد رفت. تمام لیتیوم و سایر فلزات را برای بسیاری از وسایل نقلیه الکتریکی که شرکت در نظر دارد تولید کند؟

لیتیوم فلزی پرکاربرد!

فورد گفت این سوال خوبی است. فورد به همراه همتای خود، رئیس جنرال موتورز، مری بارا، گفت که شرکت او به اندازه کافی از فلزات باتری از جمله لیتیوم، کبالت و منگنز برای تولید ۲ میلیون خودرو الکتریکی در سال تا سال ۲۰۲۶ اطمینان حاصل کرده است. اما فراتر از آن، صنعت ایالات متحده نیاز به رشد داخلی دارد. زیرا آمریکا به اندازه کافی مواد خامی را که برای باتری‌های برقی مصرف می‌شود تولید نمی‌کند. لیتیوم بزرگترین مشکل است. این فلز سبک برای باتری‌های لیتیوم یونی ضروری است که نه تنها خودروهای الکتریکی، بلکه آیفون‌ها و سایر دستگاه‌های امروزی را تامین می‌کنند. این عنصر به خودی خود فراوان است، اما استخراج کافی در سطح جهانی انجام نمی‌شود و تولید کمی گرانبهاتر در ایالات متحده انجام می‌شود.

بدتر از آن فرآیند انجام شده برای قابل استفاده کردن لیتیوم در سلول‌های باتری بیشتر در چین انجام می‌شود طبق گفته Piedmont Lithium استارتاپی که تولید لیتیوم در کارولینای شمالی را دنبال می‌کند، گفته است که حدود ۸۰ درصد از آن در چین استخراج می‌شود. خودروسازان نگرانی‌های مشابهی در مورد نیکل و کبالت دارند که اتفاقاً بیشتر آنها از روسیه و جمهوری دموکراتیک کنگو که استخراج آن با نقض حقوق بشر و تخریب محیط‌زیست مرتبط است، تامین می‌شود. خودروسازان اقدامات شدیدی را برای تنظیم کردن عرضه انجام داده یا در نظر گرفته‌اند. ایلان ماسک اخیراً در توییتی اعلام کرد که تسلا ممکن است مجبور شود وارد صنعت استخراج و پالایش لیتیوم شود. جنرال موتورز سال گذشته سرمایه‌گذاری مشترک با Controlled Thermal Resources را برای تامین لیتیوم از دریای سالتون کالیفرنیا اعلام کرد. بیل فورد در مراسم راه‌اندازی لایتنینگ گفت که شرکت او معاملات مشابهی را بررسی خواهد کرد، اما ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به مقیاس برسد.

همه اینها یک تغییر بزرگ برای خودروسازان فعلی است. تسلا بر تمایل خود برای ادغام عمودی تاکید کرده است، به این معنی که در ساخت قطعاتی از جمله باتری‌ها، تراشه‌ها و موتورها نقش دارد. خودروسازان قدیمی مدت‌هاست که خرید قطعات و مواد خام بیشتری را به تامین‌کنندگان برون‌سپاری کرده‌اند. این شرکت‌ها طی دهه‌ها تلاش کرده‌اند تا هر ذره پس‌انداز را از دست شرکا خارج کنند، که به تولید قطعات کلیدی کمک کرده است که به بازارهایی با نیروی کار کم‌هزینه منتقل شوند. اکنون، این صنعت به دنبال تولید در منبع و دوباره ساحلی برای ایجاد یک بخش باتری داخلی است.

راه حل این شرکت‌ها چیست؟

بیل فورد گفت که شرکت او در حال گفتگوهای منظم با دولت فدرال برای تقویت استخراج و ساخت مواد کلیدی باتری است. او گفت که فورد برای تحقق آن با دولت بایدن و اعضای کنگره گفتگوهایی داشته است. فورد گفت: «در حالت کلی، موضوع تامین جامع وجود دارد، نه تنها از نظر مواد خام، بلکه از نظر محل ساخت این قطعات». «آیا ما تلاش ملی خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که یک پایگاه آمریکایی برای بسیاری از این چیزها داریم؟ همانطور که ما در مورد زیرساخت‌هایی که باید ایجاد شود و پایگاه تامینی که می‌خواهیم در آمریکا داشته باشیم فکر می‌کنیم، نیاز به مشارکت با دولت‌های فدرال و محلی دارد».

خودروسازان آمریکایی در طول کمبود تراشه نسبت به رقبای ژاپنی و کره‌ای خود که عرضه ثابت‌تری را برای ادامه تولید خودرو حفظ کرده‌اند، وضعیت بدتری داشته‌اند. تویوتا در سال گذشته برای اولین بار از سال ۱۹۳۱ خودروهای بیشتری نسبت به جنرال موتورز در ایالات متحده به فروش رساند و در سه ماهه اول سال جاری همچنان پیشتاز بود. در حال حاضر، خودروسازان تحت سلطه گروهی از معدنچیان و تامین کنندگان دوردست هستند که برای تامین تقاضا برای خودروهای برقی رقابت می‌کنند. گریسون برولت که با خودروسازان در امور دولتی مشورت می‌کند، خاطرنشان می‌کند که قیمت‌ها افزایش می‌یابد: لیتیوم به تنهایی بیش از ۲۰۰ درصد از زمان عرضه مدل ۳ تسلا در جولای ۲۰۱۷ افزایش یافته است. چنین افزایش قیمتی مطمئناً زنگ خطر را در دیربورن و دیترویت به صدا در می‌آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});