• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

صدور ۵۰۰ اخطاریه نقص ایمنی آتش سوزی ساختمان در ارومیه/تجهیزات آتش نشانی در کل کشور کم است

  • کد خبر : 64647
  • 09 خرداد 1401 - 13:45
صدور ۵۰۰ اخطاریه نقص ایمنی آتش سوزی ساختمان در ارومیه/تجهیزات آتش نشانی در کل کشور کم است
یاز اکو - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: ۵۰۰ اخطاریه نقص ایمنی آتش سوزی ساختمان در ارومیه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، ابراهیم شاد قوشچی افزود: از سال گذشته تا کنون ۵۰۰ اخطاریه نقص ایمنی آتش سوزی ساختمان توسط سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صادر شده است.

وی با تاکید به اینکه صدور پروانه پایان کارهرساختمان منوط به اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی است، تصریح کرد: سازمان آتش نشانی به صورت مستمراز تمامی ساختمان های بالای ۴ طبقه، ساختمان های اداری، شهرک های صنتعی بازدید دارد و گواهی ایمنی صادر می کند.

شاد قوشچی اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ ایمنی در بین مردم ضعیف بوده و مردم توجه چندانی به ایمنی محل کار و محل سکونت خود ندارند به طوری که اغلب برای تمدید کپسول های آتش نشانی نیز مراجعه نمی کنند و زمانی که حادثه ای رخ داد به فکر ایمنی ساختمان از لحاظ آتش سوزی و یا ایمنی سازه ای می افتند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در خصوص ایمنی بازار ارومیه و بازار نیکخواه که قبلا مشکلاتی از نظر ایمنی اتش سوزی داشتند، نیز یاد آور شد: در حال حاضر این دو بازاربه تمام تجهیزات ایمنی آتش سوزی، کپسول آتش نشانی ، شیرهای آب مجهز هستند و کار سیم کشی آنها نیز اصلاح شده اما همانگونه که گفته شد در امر فرهنگ سازی ایمنی ضعیف عمل شده و مردم برای تمدید کپسول آتش نشانی کوتاهی می کنند.

وی در خصوص امکانات و تجهیزات آتش نشانی ارومیه نیز خاطر نشان کرد: تجهیزات در کل کشور کم است و مختص ارومیه نیست اما با این وجود تاکنون در هیچ عملیاتی با کمبود تجهیزات مواجهه نبودیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});