• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

مردمی سازی یارانه ها به سمت بازآرایی و اصلاح حرکت می کند

  • کد خبر : 64691
  • 09 خرداد 1401 - 20:15
مردمی سازی یارانه ها به سمت بازآرایی و اصلاح حرکت می کند
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: در مورد موضوع مردمی سازی یارانه‌ها، سیستم به سمت بازآرایی و اصلاح حرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی محمد فرشکاران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبیعی است هر بازآرایی و اصلاح طرح برای خود سختی هایی دارد اما حسن ها و نقاط مثبت اجرای طرح مردمی سازی بیشتر از سختی های آن است.
وی افزود: اکنون هزینه ۲ ماه یارانه به طور نقدی پرداخت شده است، البته مجلس به سمت اجرای طرح کالابرگ یا موضوع کارت‌های هوشمند کالابرگ حرکت می کند تا یارانه به صورت مشخص به افراد پرداخت شود.
فرشکاران ادامه داد: البته در اجرای هر کدام از مدل های یاد شده چه به صورت نقدی و چه به صورت کالابرگ تفاوتی وجود ندارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در هر ۲ مدل یارانه به دهک های معین شده پرداخت می شود، گفت: حمایت دولت از دهک های پایین به خصوص سه دهک پایین بیشتر خواهد بود.
این مسوول ابراز داشت: با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در واقع یارانه به طور مستقیم در اختیار دهک ها قرار می گیرد.
وی اظهار کرد : سه دهک پایین درآمدی که سبد هزینه‌ای محقری دارند و همین طور دهک های چهار تا ۸ یعنی طبقه متوسط از این طرح که هزینه های زندگی آنها سر به سر است نفع بیشتری می برند تا افزایش قیمت ها در زندگی آنها تاثیر نگذارد.
فرشکاران یادآور شد: باید برای ارتقای معیشت مردم برنامه داشته باشیم که در این راستا طرح یاد شده و واریز مبالغ انجام شده است.
وی ادامه داد: اگر مخارج دولت مدیریت شود و از طرفی به سمت یارانه هوشمند و پرداخت درست یارانه حرکت کنیم به طور حتم تورم در میان مدت و بلند مدت مدیریت می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به نگرانی های مردم از اصلاح رویه ها، ادامه داد: دوران کرونا نشان داد که با برنامه ریزی نباید نگران آینده بود زیرا با وجود فشارها و نگرانی ها در این دوران کمبود و مشکلات حاد اقتصادی به وجود نیامد.
فرشکاران خاطرنشان ساخت: با این طرح رانت از بین می رود، وضعیت معیشتی و اقتصادی ترمیم می شود.
وی با بیان اینکه خرد جمعی در مسائل مختلف اقتصادی بسیار مهم است طوری که تحلیل و اجرا نیز ابعاد دیگر اقتصاد است، افزود: وقتی گفته می شود ذخایر کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد این یک واقعیت است پس مردم در خصوص کالاهای اساسی و اقتصاد معیشتی شان نگرانی نداشته باشند.
فرشکاران همچنین با اشاره به اینکه ثبت نام جاماندگان از هدفمندی یارانه ها آغاز شده و مهلت ثبت نام تمدید شده است، گفت: افرادی که تاکنون نتوانستند در طرح هدفمندی یارانه ها ثبت نام کنند می توانند با مراجعه به سامانه وزارت رفاه ثبت نام کنند و از مزایای طرح مردمی سازی یارانه ها بهره مند شوند.
این مسوول یادآور شد: با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها و بررسی هایی که انجام شده است دهک‌های مورد هدف جامعه به صورت دقیق تر در حال مشخص شدن است تا اصابت یارانه ها به دهک ها به خوبی انجام شود و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: بر این اساس مردم نسبت به فراخور هر دهک که قرار می گیرند از امتیازات طرح مردمی سازی یارانه ها بهره مند می شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});